به گزارش پارس به نقل از ایسنا، روزنامه واشنگتن پست در این‌باره نوشت: اختلافات میان رویکرد دولت آمریکا در قبال ایران و تلاش‌هایش برای کم کردن اختیارات کنگره در توافق هسته‌ای با این کشور می‌تواند در روزهای باقیمانده تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر و انتخابات میان دوره‌ای در آمریکا به اوج خود برسد. قانونگذاران می‌توانند از پذیرش توافقی غیرقابل قبول سرباز بزنند و به دنبال خواسته‌های‌شان در ازای لغو تحریم‌ها علیه ایران باشند. این خواسته‌ها می‌تواند دست کم شامل راستی‌آزمایی فعالیت‌های ایران برای تولید اورانیوم و پلوتونیوم و اعمال یک رژیم بازرسی‌های سر زده باشد که می‌تواند به طور دقیق و قابل اعتباری اطمینان دهد ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

به نوشته واشنگتن پست؛ دولت و کنگره آمریکا پیش از این نیز در مواجهه با مذاکرات هسته‌ای ایران با اختلافاتی روبرو بودند. آن زمان که باراک اوباما اعلام کرد هرگونه تصویب تحریم بیشتر علیه ایران را وتو خواهد کرد چون موجب تخریب مذاکرات می‌شود.

کنگره همچنین می‌تواند خواهان اعمال نظر در یک توافق نهایی با ایران شود و حرف آخر را در توافق هسته‌ای قابل قبول را بزنند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه به روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی پرداخت و نوشت: کنگره علاوه بر این اختیارات زیادی در روابط آمریکا با اسرائیل دارد و حتی می‌تواند خواستار اخراج آن مقام کاخ سفید شود که درباره جلوگیری از حمله اسرائیل به ایران بلوف زده بود. کنگره پس از برگزاری این انتخابات می‌تواند به وضوح موضع خود را مشخص و اعلام کند در کنار اسرائیلی‌ها و در برابر ایران هسته‌ای می‌ایستد.

واشنگتن پست در پایان به رویکرد خصمانه کنگره و مداخله‌جویانه آمریکا در ایران اشاره کرد