محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم درتشریح آخرین اقدامات کمیسیون در گفت‌وگو با پارس‌نیوز اظهار داشت: طرح مبارزه با تعارض منافع و ممنوعیت دانشگاه‌های غیر انتفاعی از جمله اقدامات اخیر کمیسیون است. براساس این طرح هرکس که منفعت شخصی دارد یا در آموزش و پرورش، وزارت علوم و سایرنهادهای مرتبط مسئول است، نمی‌تواند مدیریت مدارس غیرانتفاعی را برعهده بگیرد.

وی افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درصدد است تا با تصویب این طرح از مدیریت مدارس غیرانتفاعی توسط  مسئولان دولتی جلوگیری کند چراکه این  رویه موجب رانت و فساد درکشور می‌شود.

نماینده مردم رشت دریازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: توجه به سند تحول بنیادین نیز دیگر اقدامات کمیسیون نسبت به ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: مواردی از اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس دیده شده است و کمیسیون درصدد است با بررسی کارشناسی این موضوع هرکجا نشانی از اجرای آن ببیند، برخورد قاطع کند.

احمدی درپایان این گفت‌وگو بیان  داشت: کمیته‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر موضوع اجرای سند تحول و اجرای سند 2030 نظارت خواهد داشت تا این موضوع با دقت و نظرات کارشناسان بررسی گردد. هدف از اجرای طرح‌های مربوط به ارتقای کیفیت آموزشی در مدارس، بهبود عملکرد دانش آموزان، ارتقای سطح تحصیلات و دانش عمومی پس از پایان دوره تحصیل است.