محمدرضا احمدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم در تشریح مصوبه اخیر این کمیسیون مبنی براینکه شرکت‌های دانش بنیان خوش حساب شامل بخشودگی جریمه‌های قانون تأمین اجتماعی می‌شوند به «پارس‌نیوز» عنوان کرد: «جلسه‌های اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات با هدف بررسی وضعیت شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد. این شرکت‌ها علی‌رغم آنکه نوبنیاد هستند اما تقویت آن‌ها می‌تواند تاثیر به‌سزایی را بر اقتصاد کشور به همراه داشته باشد.»

وی افزود: «طبق نشست نمایندگان حاضر در این جلسه مقرر شد که شرکت‌های دانش بنیان خوش حساب شامل بخشودگی جریمه‌های قانون تأمین اجتماعی قرارگیرند.»

احمدی همچنین تصریح کرد که این مصوبه در دست بررسی بوده و نهایی نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم درتشریح این مصوبه گفت: «این طرح ابتدا در کمیسیون صنایع و سپس به کمیسیون آموزش و تحقیقات با هدف تقویت شرکت‌‌های دانش بنیان ارجاع شد. براین اساس مقررگشت تا تمام دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان، قرارداد مرتبط با کالا و خدمات دانش بنیان وضع کنند. همچنین اگر این موسسات نیاز به مسکن یا خدمات بیمه نیز داشتند، در اختیار آنان قرارگیرد.»

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلام ی براین باوراست که طورحتم تقویت‌ شرکت‌های دانش بنیان موجب افزایش اشتغال و ارزآوری خواهد شد.

او درپایان این گفت‌وگو درباره وضعیت کنونی این مصوبه اظهارکرد:«بررسی‌های نهایی طرح بخشودگی جریمه‌های قانون تأمین اجتماعی شرکت‌های دانش‌بنیان تمام نشده و پس از یک الی دو جلسه دیگر نهایی می‌ شود. پیش بینی شده این طرح هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح و به تصویب برسد.»