به گزارش پارس به نقل از مشرق، غلامرضا اسداللهی دبیر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، با اشاره به شکایت دولت از چند نماینده مجلس شورای اسلامی، گفت: شکایت دولت از نمایندگان مجلس مربوط به حمید بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور است.

وی افزود: بقایی با توجه به نطق نمایندگان درباره سفر خانواده و اطرافیانش به نیویورک همراه با هیئت ریاست جمهوری شکایتی را از مصطفی افضلی فرد، محمد علی پورمختار و نادر قاضی پور مطرح کرد که قوه قضاییه از هیئت نظارت بر نمایندگان سوال کرد که آیا سخنان نمایندگان در چارچوب ایفای وظایف نمایندگی بوده یا نبوده است و کمیسیون اصل نود می تواند قبل از رای مراجع قضایی نظر خود را اعلام کند یا خیر؟

بر اساس این گزارش، پیشتر عزیز اکبریان عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به تسنیم، گفته بود: دولت اخیراً دو شکایت در خصوص نطق نمایندگان مجلس به قوه قضائیه ارسال کرده که هیئت نظارت هم در حال بررسی این شکایات است و نتیجه بررسی های هیئت در آینده اعلام خواهد شد.

اکبریان با بیان اینکه بین نمایندگانی که دولت از آنها شکایت کرده، نام نمایندگان شاخص مجلس نیز وجود دارد، تأکید کرد: شکایت های دولت بیشتر راجع به نطق های نمایندگان درباره سفر رئیس جمهور به نیویورک بوده است.