فاطمه رحمانی در گفت و گو با پارس نیوز اظهار کرد: پس از تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده، مباحثی همچون پایین آمدن سن ازدواج، افزایش جمعیت و لزوم فرزندآوری، ممانعت از سقط جنین بی رویه و مسائل دیگری همچون بیمه و مشکلات درمان ناباروری در دستور کار قرار می گیرد و این کمیسیون، نگرشی خانواده‌محور به لوایح و طرح‌ها خواهد داشت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی   در ادامه با اشاره به اهمیت مسئله جمعیت عنوان کرد: عواملی از قبیل افزایش متوسط سن ازدواج و داشتن زمان کمتر برای فرزند آوری، تحصیل و اشتغال بانوان، فراهم نبودن تسهیلات لازم برای مادران شاغل، مشکلات ناباروری، طلاق‌های رسمی و عاطفی، مسائل اقتصادی و ... موجب شده است که خانواده‌ها به سوی تک فرزندی و فرزند کمتر بروند، حال آنکه مسئله جمعیت مستلزم بررسی کارشناسانه و علمی است و باید آینده نگری شود، چرا که اگر رشد جمعیتی کشور بدین صورت ادامه یابد در 30-40 سال آینده رشد جمعیت ایران منفی شده و شاهد کشوری پیر و از کارافتاده خواهیم بود. کشوری که جمعیت سالخورده آن جامعه غالب را تشکیل دهند؛ توسعه ‌ای در هیچ زمینه ‌ای نخواهد داشت و کشور در مسائلی از قبیل دفاعی و پیشگیری از بحران، تولیدات کشاورزی و صنعتی دچار مشکل می شود.

رحمانی تاکید کرد: کسانی که در دهه 70 زندگی می‌کردند و درگیر مسائل روز جامعه بودند بارها و بارها شنیده‌ اند که فرزند کمتر، زندگی بهتر، اما در حال حاضر بیش از 20 سال از آن روزها می‌گذرد و شرایط تغییر کرده و خطر پیرشدن جمعیت جوان جامعه خطری جدی و هشداری برای جامعه محسوب می‌شود و تذکر رهبر فرزانه انقلاب در زمینه خطر کاهش جمعیت نشان از اهمیت موضوع دارد و در این زمینه مجلس به دنبال اندیشیدن تمهیدی جدی و فوری است. چراکه کشور ما از سال 80 وارد پنجره جمعیتی شده و این مسئله تنها 30 سال به‌طول خواهد انجامید و هم اکنون فقط10 سال زمان داریم تا اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.