به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی در حاشیه همایش روحانیون دستگاه قضایی با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: ملت ایران حماسه سیاسی را در ۲۴ خردادماه پروراند که حماسه بزرگی بود؛ لذا حماسه اقتصادی در پرتوی همکاری و هماهنگی قوای سه گانه صورت خواهد گرفت و بدون هماهنگی هر سه قوه، امکان شکل گیری حماسه اقتصادی وجود ندارد.

وی ادامه داد: وظایفی بر عهده دولت است و امیدواریم رییس جمهور منتخب در دولت آینده با ایجاد هماهنگی میان قوا در راستای پیشبرد اهداف نظام گام بردارد و ان شاءالله حماسه اقتصادی نیز در سال جاری خلق شود. همچنین مردم ثابت کردند که در آفریدن اینگونه حماسه ها از مسوولان جلوتر هستند.

معاون اول رییس قوه قضاییه با اشاره به مبارزه با فساد اقتصادی تصریح کرد: سرمایه گذاری، کارآفرینی و یک حرکت اقتصادی نیازمند امنیت اقتصادی است که البته این امر در گروی مبارزه با فساد اقتصادی است. بدین معنی که چرخش، چرخش امر اقتصاد در کشور و سرمایه گذاری نیاز به امنیت اقتصادی دارد و امنیت اقتصادی باید حتما مبارزه با فساد همراه باشد.

رییسی بیان کرد: در اقتصاد نیز یکسری زمینه ها وجود دارد که باید این زمینه ها مرتفع شود. در یک جاهایی باید و نبایدهای قانون مطرح شود و یک جاهایی نیز باید با مفسدین اقتصادی برخورد شود و جامع ترین منشور را در مبارزه با فساد اقتصادی در پیام ۸ ماده ای رهبری می توان دید.

وی گفت: وظایف هرکدام از قوا در مبارزه با مفاسد اقتصادی تعریف شده است و اگر پیام ۸ ماده ای مقام معظم رهبری به صورت جامع در تمام قوا در دستور کار قرار گیرد، بحث مبارزه با فساد اقتصادی برای رشد و بالندگی و خلق حماسه اقتصادی فراهم خواهد شد.