به گزارش پارس به نقل از افکارنیوز، « منذر سلیمان» مدیر دفتر شبکه المیادین در واشنگتن تأکید کرد که با توجه به اظهار نظرهای اخیر مقامات آمریکایی و تأکید اوباما بر حمایت از تحرکات مردم مصر، موضع آمریکا در حمایت از حکومت، تغییر پیدا کرده و مانند دوران سقوط مبارک و انقلاب ۲۵ ژوئن به حمایت از معترضان تبدیل شده است.

وی تأکید کرد که واشنگتن موضع خود در حمایت از حکومت را به حمایت از مردم تغییر داده است.

وی همچنین از اعزام گروه سرکوب از تگزاس آمریکا به قاهره خبر داد و افزود: به نظر نمی رسد این گروه برای سرکوب اعتراضات مردمی به قاهره آمده باشند و تنها مسئولیت حمایت از سفارت آمریکا در مصر را به عهده خواهد داشت.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که واشنگتن از دموکراسی در مصر حمایت می کند و « باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا گفت که از فرایند و اعتراض های مسالمت آمیز برای ایجاد تغییر در مصر حمایت می کنیم.

اوباما افزود: فکر می کنم که همه احزاب باید خشونت را محکوم کنند و امیدوارم گفت وگو میان مرسی و معارضان برای حرکت کشور به جلو برگزار شود.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، اوباما همچنین خواستار عقب نشینی همه طرفها برای تمرکز بر وظائف و تکالیفی شد که منجر به ایجاد فرصت های اقتصادی می شود.

امروز مصادف با ۳۰ ژوئن اولین سال مراسم تحلیف محمد مرسی رئیس جمهور مصر در میدان التحریر است که معارضان حکومت با دعوت به شرکت در تظاهرات خواستار برکناری مرسی از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری هستند.