به گزارش پارس به نقل از ایسنا، بعد از انتشار خبر حذف ضوابط معاملاتی جدید در روز چهارشنبه و واکنش مثبت بازار به این خبر، شاخص بورس تهران در معاملات امروز و با حذف محدودیت ها رونق گرفت و با افزایش ۶۰۰ واحدی مواجه شد.

به این ترتیب با اجرای دستورالعمل محدودیت فروش در سه هفته گذشته، تاثیرات منفی شدیدی در بورس تهران نمایان شد و عملا روند خرید و فروش بازار را تحت تاثیر قرار داد و موجب نگرانی سهامداران شد.

بر این اساس شورای بورس در هفته گذشته تصمیم اتخاذ شده را لغو کرد تا بازار پس از یک دوره نگرانی، به شرایط عادی خود برگردد که آثار این تصمیم در معاملات روز چهارشنبه و امروز نمایان شد. به طوری که در معاملات امروز پس از مدتها رکود، روند صعودی بورس تهران و رشد قیمت ها آغاز شد و دماسنج بازار سرمایه با ۶۰۷ واحد افزایش به ۷۷ هزار و ۱۹۱ واحد رسید.

در بازار امروز ادامه روند افزایش قیمت ها و تشکیل صف های خرید منجر به رشد شاخص کل بورس شد به طوری که قیمت سهام اکثر شرکتها که به کف رسیده رشد خود را آغاز کردند بر این اساس شرکتهای فولاد مبارکه، بانک پاسارگاد، تاپیکو، مخابرات، بانک صادرات، بانک ملت، چادرملو، نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی و دارویی تامین بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص بورس گذاشتند.

در مقابل شرکتهای ملی مس، پالایشگاه بندرعباس و پتروشیمی شیراز از شرکت هایی بودند که تاثیر منفی محدودی در معاملات امروز گذاشتند.

همچنین در بازار امروز شرکتهای توسعه صنایع بهشهر، زامیاد و داروسازی زهراوی از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و حفاری شمال، نیرو ترانس و معادن بافق بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار امروز حجم معاملات بورس نیز افزایش یافت و در مجموع ۷۲۳ میلیون سهم به ارزش ۲۶۹ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به ۳۷۷ هزار میلیارد تومان رسید.