به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از رادیو بین الملل فرانسه؛ درحالی که نلسون ماندلا هنوز در بیمارستان بستری است و شرایط وی وخیم اما باثبات اعلام شده، اعضای خانواده او درباره محل احتمالی دفن او در حال مشاجره هستند.

یک دادگاه این کشور دیروز (جمعه) به صورت خارج از نوبت، شکایت اعضای خانواده ماندلا علیه یکی از نواده های او را بررسی کرد که در سال ۲۰۱۱ قبر سه فرزند ماندلا را جابجا کرده است. در سال ۲۰۱۱ این نوه ماندلا بدون مشورت با اعضای خانواده اقدام به جابجایی قبور سه فرزند ماندلا به روستای محل تولد وی کرد که این اقدام در آن زمان رسوایی بزرگی به پا کرد.

با این حال رهبر سابق آفریقای جنوبی درخواست داشته در محلی که نوجوانی اش را گذرانده دفن شود و اکنون شورای این خانواده با شکایت از این عضو خانواده خود، از دادگاه درخواست کرده اند اجساد جابجا شده فرزندان ماندلا دوباره به محل سابق بازگردانده شوند.

وکلای خانواده ماندلا حاضر به اظهار نظر نشده اند، اما اختلاف نظر درباره محل دفن قهرمان مبارزه با نژاد پرستی در آفریقای جنوبی همچنان باقی است.

رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی در زندگی خود چندین زن داشته و از آنها دارای فرزندان زیادی شده است که از هم اکنون اختلاف بر سر ارث و میراث وی شروع شده است.

نلسون ماندلا از ۸ ژوئن، حدود سه هفته پیش، به خاطر تشدید عفونت ریه در بیمارستان بستری شده است.