به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، در این همایش که نخستین همایش از همایش های سالانه جاودانه های تاریخ است جمعی از خانواده های شهدای هفتم تیر و چهره های مذهبی وسیاسی حضور داشتند.

همچنین کتاب « آه ها و ناله ها» که شامل سروده ها و دست نوشته های شهید مهدی نصیری لاری نماینده مردم لار در مجلس شورای اسلامی از شهدای واقعه هفتم تیر است، برای نخستین بار رونمایی شد.

حجت الاسلام زائری مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه شهید بهشتی اظهار کرد: این حادثه از جهت حجم اتفاق آن به اعتراف همگان کم نظیر و کم سابقه و در یک آن و در یک محل بزرگترین شخصیت های بزرگ نظام از بین روند.

وی با اشاره به واقعه هفتم تیر افزود: این یکی از بزرگترین امتیازات انقلاب اسلامی است زیرا انقلاب اسلامی انقلابی نبود که نظامی و بر پایه زور و قدرت و دعواهای سیاسی باشد.

وی با اشاره به نفوذ آمریکا در برخی کشورهای منطقه، به امنیت در ایران اشاره کرد و درباره برگزاری انتخابات موفق در ایران گفت: این دوره از انتخابات ایران آرام ترین انتخابات بوده است و با توجه به اینکه سی و چهارسال از انقلاب می گذرد روز به روز استقرار نظام بیشتر می شود که ثمره خون شهدا و امثال افرادی چون شهید بهشتی است یعنی کسانی که اداره جامعه را برعهده گرفتند رویکردشان رویکردی بوده که با عقلانیت به پیش برویم.

  همزمان با برگزاری این همایش سایت مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه با موضوع شهدای انقلاب اسلامی با محوریت دیدگاه های شهید بهشتی رونمایی شد.