به گزارش پارس به نقل از فارس، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان چهارشنبه در حاشیه رونمایی از کتاب « گنجینه جاودانه تاجیکان» به قلم همراهان ظریفی وزیر خارجه تاجیکستان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره برقراری خط پرواز مستقیم بین تهران و واشنگتن با بیان اینکه ما در این زمینه مشکلی نداریم، خاطرنشان کرد: ما از اینکه برای شهروندان هواپیما برود و بیاید مشکلی ندارم، خود آنها مشکل داشتند. ما با هر کشوری که روابط داریم خواستار ایجاد تسهیلات برای ایرانی ها هستیم.

وی افزود: ایرانی های زیادی در آنجا هستند ما می خواهیم که به راحتی رفت و آمد کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما از برقراری این خط پرواز استقبال می کنید، اظهار داشت: بله.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره تغییر و تحولات در قطر ابراز امیدواری کرد که شاهد تغییرات و بازبینی جدی در رویکرد قطر در قبال سوریه باشیم.

وی درباره کشته شدن یکی از رهبران شیعه و همراهانش در مصر اظهار داشت: مسئولان مصری باید متوجه باشند که دشمنان درصددند آرامش و انسجام در مصر را برهم بریزند و هوشیار باشند و نگذارند بدخواهان ملت مصر با ایجاد فتنه، و زمینه برای آن مردم مصر را دستخوش نا آرامی و دچار گرفتاری کنند.

صالحی در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه عربستان درباره اینکه نمی توانیم در قبال اقدامات ایران در سوریه سکوت کنیم، اظهار داشت: ما می خواهیم بهترین روابط را با عربستان داشته باشیم و اظهارنظر وزیر خارجه عربستان مملو از تناقض است.

وی با بیان اینکه تناقضات در این اظهارات مشهود است، خاطرنشان کرد: ضرورتی به اظهارنظر در این زمینه نیست و امیدواریم وزیر خارجه عربستان به گونه ای موضع گیری کند که شاهد تقویت روابط باشیم نه دوری از یکدیگر و ما تلاش خود را در این زمینه کردیم.