به گزارش پارس ، عبدالله تاجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درباره اجرای طرح استخدامی های دولت تحت عنوان مهرآفرین اظهار داشت: تمام سهمیه هایی که طرح مهرآفرین برای استخدام در دستگاه های اجرایی در نظر گرفته است، با تمام قوت در حال اجراست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت یازدهم این اختیار را دارد تا اجرای طرح استخدامی ها را متوقف کند یا خیر گفت: بله، در قانون این اختیار به دولت داده شده است و دولت یازدهم می تواند به صلاحدید خود اجرای این طرح را متوقف کند.

معاونت حقوقی معاونت توسعه انسانی رئیس جمهور افزود: با توجه به شناختی که ما از نظام اداری داشته ایم، ترمیم نیروی انسانی دستگاه های اجرایی امری واجب و اجتناب ناپذیر است لذا دولت آینده برای اینکه بتواند ارائه خدمات خود را با قوت بیشتری به مردم داشته باشد باید این ترمیم را انجام دهد.

تاجی ادامه اجرای طرح مهرآفرین را برای دولت جدید لازم دانست و تاکید کرد: اجرای طرح استخدامی ها موجب پیشبرد ارائه خدمات دستگاه های اجرایی به مردم خواهد شد لذا ناچار هستند تا برای تحقق این مهم نیروهای انسانی خود را با استخدام های جدید تامین کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر دولت یازدهم اجرای این طرح را متوقف کند آیا کسانی که در طول این مدت استخدام دستگاه اجرایی شده اند قراردادشان لغو خواهد شد یا خیر گفت: اگر افراد و این نیروها در چارچوب قانون مصوب مجلس و برنامه توسعه پنجم استخدام شده باشند قراردادشان لغو نخواهد شد زیرا برای آن ها حد مختصری ایجاد شده است و کسی نمی تواند آن را لغو کند.

معاونت حقوقی معاون توسعه انسانی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اگر نیروهای استخدامی دستگاه های اجرایی خلاف قانون و خارج از چارچوب قانون استخدام شده باشند پس از توقف اجرای این طرح قرارداد آن ها لغو خواهد شد.