به گزارش پارس ، ایسنا به نقل از بلومبرگ، بهای نفت در بازار های جهانی پس از کاهش شدید هفته گذشته قبل از انتشار پیش بینی ها مبنی بر ارتقای صنایع خدماتی آمریکا افزایش یافت.

ریک اسپونر تحلیلگر ارشد نفتی در استرالیا گفت: یک هفته پر از اطلاعات اقتصادی را می گذرانیم. شاهد این هستیم که افراد تصمیمات کوتاه مدت را رها کرده و رویکرد صبر و مشاهده آینده را در پیش گرفته اند. ناامیدی نسبت به تولید نفت آمریکا و آمار ذخایر به کاهش قیمتها در هفته گذشته منجر شد.

نفت سبک آمریکا برای تحویل در ماه فوریه با ۱۱ سنت افزایش ۹۴ دلار و هفت سنت در هر بشکه معامله شد و بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در فوریه با ۲۱ سنت افزایش به ۱۰۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بخش آمار وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد: ذخایر دیستیلات آمریکا شامل نفت کوره و سوخت دیزل به میزان پنج میلیون و ۴۰ هزار بشکه افزایش یافت و به ۱۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در هفته منتهی به ۲۷ دسامبر رسید. انتظار می رود عرضه آنها به میزان ۷۵۰ هزار بشکه افزایش یابد. ذخایر بنزین نیز با ۸۴۴ هزار افزایش به ۲۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه رسید در حالی که افزایش آن یک میلیون و ۳۸۰ هزار بشکه برآورد می شد.

ذخایر نفت خام آمریکا با هفت میلیون و ۱۰ هزار بشکه کاهش به ۳۶۰ هزار میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه رسیده که این پنجمین کاهش متوالی هفتگی است.

تولید نفت آمریکا با روزانه ۱۰ هزار بشکه افزایش به هشت میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه رسیده است.