به گزارش پارس ، اسدالله بادامچیان عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با مهر با بیان اینکه اولویت هر دولتی را رئیس جمهور تعیین می کند، گفت: در جریان انتخابات هم مشخص بود که اولویت اول حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است، که نیمی از حماسه سیاسی با حضور مردم محقق شد.

وی افزود: مساله دوم در فضای سیاسی ادامه حماسه ای است که باید در جهت اخلاق، منویات و رهنمود های رهبری شکل بگیرد. در این حوزه، حرکت باید بر مبنای ارزش های اسلامی، ایرانی و در راستای ادب و اخلاق باشد. باید از تند روی ها خودداری شود و از نیروهای دلسوز و هماهنگ در کابینه استفاده شود، البته نمی توان گفت از همه نیروها استفاده می کنیم چرا که باید از ورود افراد ناهماهنگ در یک مجموعه جلوگیری کرد.

بادامچیان با تاکید بر اینکه گاهی دولت متعلق به یک جناح می شود که این درست نیست، گفت: مساله بعدی برنامه های سیاسی در داخل و خارج از کشور است، روحانی در اولین مصاحبه مطبوعاتی نشان داد ضمن پایبندی به ارزش ها منطق را پیش روی خود قرار داده است، اکنون فرصت خوبی است که با توجه به نیاز غربی ها و بحرانی که در آن به سر می برند از این فرصت استفاده کرده و منافع خودمان را دنبال کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اهمیت روابط بین قوا افزود: رابطه مجلس و دولت مطابق قانون است که باید بر طبق آن پیش رفت و دو قوه در عین هماهنگی باید مستقل از هم عمل کنند، در جمهوری اسلامی قوه قضایه زیر مجموعه دولت نیست در واقع هر کدام مستقل از هم هستند و هماهنگ کننده بین قوا ولی فقیه است؛ هیچ موردی برای اختلاف ها نیست مگر آنکه دولتی مانند دولت دهم، نخواهد زیر بار رود.

وی در پاسخ به این پرسش که جایگاه احزاب در فضای کنونی چیست و همچنین کارکرد احزاب در انتخابات چه بوده است، گفت: معنی حزب در ایران با معنای حزب در غرب متفاوت است، در ایران حزبی که ابزار دیکتاتوری باشد شکل نمی گیرد.

بادامچیان ادامه داد: در غرب حزب یک واسطه بین قدرت و مردم است، اما در جمهوری اسلامی این گونه نیست چون حکومت، منتخب مردم است، در نظام مردم سالاری دینی همه سلایق در انتخابات شرکت می کنند، احزاب ما مردمی هستند که از درون مردم می جوشند و از مردم جدا نیستند، اشکال تحلیلگران داخلی و خارجی این است که تفاوت حزب در ایران و سایر جهان را نمی دانند.

بادامچیان درباره اینکه چرا در انتخابات فعالیت ساماندهی شده و چشمگیری از احزاب را شاهد نبودیم، اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری حزب موتلفه از ولایتی حمایت کرد، پایداری پشت سر جلیلی بود حال اگر این افراد موفق نشده اند، دلیلش این بود که مردم به آن ها رای ندادند، اگر غرضی رای نداشت علتش این بود که حزب نداشت، احزاب در ایران جدا از مردم نیستند، روابط حزب با حکومت باید یک تعریف ویژه داشته باشد.

عضو شورای مرکزی موتلفه اسلامی درخصوص آزادی بیان به عنوان یکی از مولفه های سیاسی در دولت آینده گفت: آزای بیان هست هر کس هر چه دلش می خواهد می گوید، آزادی بیان در ایران به اندازه هست، توسعه سیاسی ملت هر روز در حال پیشرفت است، ظرفیت علمی گسترده در انقلاب روز به روز بیشتر می شود که به همراه خود توسعه سیاسی دارد.

بادامچیان در ادامه درباره روحانی رئیس جمهور منتخب گفت: روحانی از گذشته در مبارزات انقلابی حضور داشته است و چهره اصولگرایی بوده است، توانمندی های یک رئبس جمهور این است که نیروهای مردمی و دلسوز را با خود همراه کند و همه از او حمایت کنند، به نظر می رسد روحانی با پختگی این کار را انجام می دهد.