به گزارش پارس به نقل از تسنیم، حجت الاسلام سید علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش اظهار داشت: در جلسه امروز موضوع اول پیرامون وضعیت قانونی شرکت نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر در انتخابات فدارسیون های ورزشی بود.

وی ادامه داد: اشکالی درباره این موضوع مطرح بود که براساس قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل توسط نمایندگان مجلس، وکلای ملت نمی توانند رئیس فدراسیون باشند یا عضو شورای شهر نمی تواند رئیس فدراسیون ورزشی باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در جلسه امروز مسئولانی از سازمان بازرسی کل کشور، معاونان پارلمانی وزارت ورزش و جوانان، مرکز پژوهش های مجلس و معاونت قوانین مجلس حضور داشتند.

حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: با توجه به تصریح قانون که اشاره کرده بود، نمایندگان مجلس نمی توانند مسئولیت فدراسیون های ورزشی را در اختیار داشته باشند، به این دلیل که ریاست فدراسیون شغل به حساب می آید، لذا جمع بندی کمیسیون فرهنگی این است که قانون در این موضوع صریح است و ابهامی ندارد لذا حضور نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون های ورزشی ممنوع است.