به گزارش پارس ، حمیدرضا ترقی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، افزود: با توجه به تجربه دوره قبل به نظر می رسد که ساده زیستی، پاکدستی، پایبندی به ارزش های دینی و اسلامی، ولایت پذیری، کارآمدی و دارا بودن تجربه اجرایی باید از ویژگی های افراد کابینه دولت آینده باشد.

وی ادامه داد: همچنین دور بودن از حاشیه سازی و برخورداری از سعه صدر در جهت به کارگیری ایده های مناسب، همچنین دوری از گروه بازی و باندبازی و ترجیح منافع جناحی بر منافع ملی و تسلط بر امور مختلف هر وزارتخانه به لحاظ اطلاعات و وسعت کار و اشراف بر قوانین و همگرایی با رییس جمهور از دیگر ویژگی هایی است که افراد موردنظر در کابینه آینده باید از آن برخوردار باشند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه ضمن این که خوشنام بودن یک فرد را در رای اعتماد مجلس موثر دانست، گفت: اگرچه این ویژگی مهمی است، ولی ممکن است فردی دارای تخصص و کفایت لازم باشد، ولی دارای نام و نشان نبوده و مطرح نشده باشد، بنابراین نمی توان رییس جمهور آینده را در این که حتما از فراد دارای نام و نشان استفاده کند، محدود کرد، ولی طبیعتا از بین افراد نامدار، خوشنام ها باید در اولویت باشند.

ترقی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ضرورت استفاده از حضور زنان در کابینه آینده با تاکید بر این که باید مبنا را بر شایسته سالاری گذاشت و شایسته سالاری مرد و زن نمی شناسد، گفت: طبیعی است که زمینه فعالیت مردان در سطوح مدیریتی کلان بیشتر از زنان است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به دامنه گسترده کارهای کلان مدیریتی، مردها بهتر می توانند در این زمینه فعالیت کنند و ممکن است اگر زنان در این سطوح باشند، مشکلات عدیده ای در بحث خانواده برایشان پیش بیاید.