به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علیرضا ضیغمی با اعلام اینکه در شرایط فعلی در برخی از کلانشهرها همچون تهران، کرج، اهواز، اراک بنزین با استاندارد یورو ۴ توزیع می شود، گفت: بنزین یورو ۴ در ۲۰ جایگاه و گازوئیل یورو۴ در ۷۰ جایگاه استان تهران عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، اعلام کرد: با توجه به این که قیمت تمام شده تولید این نوع بنزین از بنزین معمولی بیشتر است برای این که عرضه بنزین یورو۴ در کشور ضمانت اجرایی داشته باشد بایستی ارزش افزوده این فراورده گران تر شود.

به گفته ضیغمی با بهره برداری از چهار طرح جدید بنزین سازی شامل طرح توسعه و بنزین سازی پالایشگاه اصفهان، لاوان، بندرعباس و تبریز، توزیع بنزین یورو۴ در شیراز، بندرعباس، مشهد هم آغاز می شود.

وی با اشاره به این که امسال تولید بنزین یورو ۴ و یورو ۵ به روزانه ۵۲میلیون لیتر می رسد گفت: از این رقم سه میلیون لیتر آن در آبادان، سه میلیون لیتر در تهران، ۱۶ میلیون لیتر در شازند، ۲.۹ میلیون لیتر در لاوان، ۳.۸ میلیون لیتر در تبریز، ۱۱ میلیون لیتر در اصفهان و ۱۲.۴ میلیون لیتر در بندرعباس تولید خواهد شد.

معاون وزیر نفت افزود: تا پایان سال ۹۲ در مجموع ۴۰ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ و یورو ۵ تولید خواهد شد که در تهران ۱۱.۵ میلیون لیتر، در اراک۱۱.۲ میلیون لیتر، در بندرعباس ۱۲ میلیون لیتر و در لاوان ۲.۲ میلیون لیتر خواهد بود و پالایشگاه بندرعباس ۵.۵ میلیون لیتر بنزین یورو ۲ نیز تولید می کند.

به گفته ضیغمی حدود ۱۲.۳ میلیارد دلار برای تولید بنزین یورو۴ در جهت حفظ محیط زیست هزینه شده است.