به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری هند، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اظهار داشت: ما اینجا در داخل آمریکا با تهدیدی واقعی از سوی افراد افراطگر رو به رو هستیم. آمریکا با اشکال زیادی از افراطگری خشونت آمیز در تاریخ خود رو به رو بوده است؛ چه این خشونت ها تیراندازی در معبد سیک ها در ویسکانسین باشد، چه هواپیمایی که به ساختمانی در تگزاس برخورد می کند و یا افراط گرانی که در ساختمان فدرال شهر اوکلاهما ۱۶۸ تن را کشتند.

اوباما در سخنرانی خود در روز یکشنبه در دانشگاه دفاع ملی آمریکا گفت: افراد پریشان و واپس زده که اغلب شهروندان و ساکنان قانونی آمریکا هستند می توانند آسیب های زیادی به بار آورند به ویژه اگر که از مفاهیمی نظیر جهاد خشونت آمیز الهام گرفته باشند. این گرایش به سوی افراطگری منجر به تیراندازی در پایگاه فورت هود و بمبگذاران مسابقات ماراتن بوستون شدند.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: بنابراین تهدیدها به این صورت هستند: وابستگان به القاعده که با وجود کمتر شدن قابلیت ها همچنان مرگبار هستند، تهدیدها علیه تاسیسات دیپلماتیک و تجارت ما در خارج از مرزها و افراطگران داخل کشور. این آینده تروریسم است. ما باید این تهدیدها را جدی بگیریم و هر کاری که می توانیم برای مقابله با آنها انجام دهیم. اما همانطور که ما پاسخ خود را برنامه ریزی می کنیم، باید قبول کنیم که ابعاد این تهدیدها کاملا مشابه با آن گونه حملاتی است که ما پیش از ۱۱ سپتامبر با آن مواجه بودیم.

این در حالی است که کاخ سفید در گزارش در خصوص افراطگرای داخلی در آمریکا گفت: حتی با وجود آنکه آمریکا با خطراتی از سوی کشورهای خارجی مقابله می کند اما کسی نمی تواند چالش بزرگ تروریسم در داخل مرزهای کشورمان را نادیده بگیرد.

در این گزارش آمده است: این تهدید جدید نیست اما تکنولوژی در اینترنت باعث افزایش تکرار و مرگبار بودن این تهدید شده اند. دولت ما برای مقابله با این تهدید در سال ۲۰۱۱ یک بررسی جامع انجام داد. بهترین راه جلوگیری از افراطگرایی خشونت آمیز همکاری با جامعه مسلمان آمریکا است.