به گزارش پارس به نقل از ایسنا، محمود احمدی نژاد ظهر امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ی حضرت علی اکبر (ع) که با حضور تعدادی از جوانان در هتل المپک برگزار شده بود، در ابتدای سخنان خود با تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین فرا رسیدن نیمه شعبان، اظهار کرد: انسان عزیز ترین موجود هستی است و خداوند به او این امکان را داده است که با انتخاب آزاد و با تلاش به بالاترین نقطه کمال برسد. خداوند به انسان اجازه داده است که از خاک تا خود خدا خود را بالا بکشد و در واقع جلوه جمال الهی شود.

رییس جمهور یکی از مهمترین مقاطع حیات انسان را دوره جوانی عنوان کرد و افزود: گلِ دوران زندگی انسان در این جهان دوران جوانی است و در واقع دوران جوانی دوران امید نشاط و عشق به خوبی ها و زیبایی ها و دوره آمال و زیبایی های انسان است. این دوران، دوران خودباوری، توانستن و گرفتن تصمیمات بزرگ و حرکت در راستای ساختن است. در واقع زیباترین دوران زندگی انسان دوران جوانی است و اتفاقاتی که در این دوران رخ می دهد اتفاقات ماندگاری است.

وی به پیشرفت های علمی کشور در زمینه های گوناگون از جمله در زمینه هسته یی و هوافضا اشاره کرد و با بیان اینکه" این پیشرفت ها به کمک جوانان عزیزمان محقق شده است" ، افزود: ما همه خلق شده ایم که به قله برسیم و همه خلق شده ایم که بتوانیم به بالاترین مراتب کمال دست پیدا کنیم، چراکه این شایسته مقام انسان است و خداوند برای رسیدن به مراتب کمال راهکارهایی را مشخص کرده است. معلوم است که انسان برای رسیدن به قله نیازمند الگو است و کسی باید الگوی انسان در این مسیر باشد که خود در قله باشد.

احمدی نژاد ادامه داد: انسان برای رسیدن به این مقصود نیازمند راه است و این راه را باید بشناسد و ما نیازمند کسی هستیم که در طی کردن این مسیر برای ما الگو و راهنما باشد. ما نیازمند کسی هستیم که ما را به خاطر خودمان دوست داشته باشد و عاشق ما باشد.

وی با اشاره به اینکه" خداوند متعال چنین حقیقیت بزرگی - امام زمان (عج) - را خلق کرده و برای ما قرار داده است" ، افزود: او امروز هست و زنده است و ما را می بیند. او نه تنها عاشق ماست بلکه به خاطر غم های ما غصه دار می شود و به عشق ما زندگی می کند. او ناظر رفتار ماست. او مظهر لطف خداوند و رأفت و عشق خداوند به انسان هاست، مظهر خود خداست. او متعلق به همه است و مربوط به یک دوره خاص نیست. فردا سالروز تولد آن عزیز است. نزدیک به هزار و ۲۷۰ سال است که او در انتظار ماست و ما منتظر هستیم که او بیاید.

رییس جمهور اضافه کرد: او همواره به فکر ماست و جشن نیمه شعبان بالاترین و بزرگترین عیدی خداوند به تمام انسانهاست. او مظهر همه آمال ها و آرزوهای تاریخی بشر است و در واقع زیباترین و شکوهمندترین زندگی را به انسان ها هدیه می دهد.

احمدی نژاد بار دیگر با تبریک فرا رسیدن جشن نیمه شعبان گفت: با افتخار با صدای بلند به جهان اعلام می کنیم که ملت ایران بویژه جوان های امروز ایران بهترین، پاکترین، مومن ترین، بانشاط ترین، بااراده ترین و با شجاع ترین جوانان تاریخ و جغرافیا هستند. ما به جوانان خود افتخار می کنیم و برای رسیدن به آینده ی درخشان چشم و امیدمان به این جوانان عزیز و خوب است.

وی در ادامه اظهار کرد: برخی خیال می کنند با تحولات سیاسی دوره ها تمام می شوند؛ خیر، من به دنیا اعلام می کنم با وجود بیش از ۳۰ میلیون جوان در ایران، امروز برای ملت ایران تازه آغاز راه است و به فضل الهی آنها ایران را بر بام افتخار دنیا می نشانند.

رییس جمهور اضافه کرد: مشکلات و موانع و کارشکنی ها هست اما من ایمان دارم که جوانان ایران زمین با عشق به خداوند همه موانع را از پیش پا بر می دارند و قطار عزت و پیشرفت ملت ایران را به مقصد نهایی می رسانند. من ایمان دارم که جوانان ایران زمین از بهترین و وفادارترین یاران امام زمان (عج) هستند و پرچم او را به اهتزاز درمی آورند.

در این مراسم از بیش از ۵۰ جوان برگزیده در عرصه های مختلف تقدیر شد و پیش از صحبت های رئیس جمهور، عباسی وزیر ورزش و جوانان به ایرادی سخنرانی پرداخت. همچنین در این مراسم بیانیه برگزیدگان این جشنواره قرائت شد و از طرف منتخب جوانان این جشنواره لوحی تقدیم احمدی نژاد شد.

در این مراسم برخی از هنرمندان کشورمان از جمله محسن یگانه، قاسم افشار، استاد کریمخانی و صابر خراسانی به اجرای برنامه پرداختند.