به گزارش پارس به نقل از فارس، وزارت بهداشت در پاسخ به بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی چنین نوشت:

بسیج، واژه ای نام آشناست که یک مفهوم والای غرق شدن در بی رنگی مطلق را در ذهن تداعی می کند این واژه مقدس در اندیشه امام خمینی (رحمه الله علیه) به « شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری تشبیه شده است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد. » پیکر جامعه آن قدر به این واژه مقدس تکیه زده است که شعار امسال هفته بسیج را « بسیج پیشتاز حماسه و خدمت» تعیین نموده اند.

اما چه می شود که این واژه مقدس دستخوش نگرش های گوناگون و گاه متضاد می شود و فاصله عمیقی بین برداشت های جاری از این واژه را در ذهن جامعه پدید می آورد؟

در این میان بیان مشکلات جامعه که به حق باید یکی از دغدغه های بسیجیان با مد نظر قراردادن راه حل ها و راهکارها باشد در میان صدور بیانیه های گاه و بی گاهی که صرفاً تکرار مکررات مشکلاتی است که میراث خوب و بد عملکرد گذشتگان است، نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی کند بلکه گاهی نگاه دلسوزانه این قشر ایثارگر را نیز مخدوش می کند.

از اینکه یک تشکل دانشجویی وابسته به بسیج در تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی کشور نگران مشکلات حوزه سلامت هستند را باید به فال نیک گرفت اما طرح انتقاداتی که این دولت با هدف حل همان ها پای در عرصه گذاشت، مجموعه خدمتگزاران این حوزه را که خود جهادگر و بسیجی هستند و تنها ۳ ماه است سکان نظام سلامت را عهده دار شده اند، درگیر پرداختن به حاشیه ها به جای پرداختن به وظیفه اصلی می کند.

البته خود این عزیزان در بیانیه خود اذعان داشتند که « مشکلات فعلی با روی کارآمدن دولت جدید به یک باره به وجود نیامده است» و ادامه می دهند « ولی به نظر می رسد که در متولیان این بخش اراده جدی نیز برای حل آنها وجود ندارد» .

آیا این دوستان به گزارش ها و راهکارها و اقدامات انجام شده در همین مدت کوتاه گوشه چشمی داشته اند؟ و آیا کمی زود و عجولانه خدمات را به قضاوت ننشسته ایم؟ آیا به نظر این عزیزان بازگرداندن آرامش به فضای دارویی و درمانی کشور در این زمان کوتاه بی توجهی به امر سلامت بوده است.

رعایت نکردن اصول نقد و دامن زدن به فضای تخریب سنگین ترین هزینه ها را به کشور تحمیل می کند. بنابراین برای پاکیزه ساختن فضای کشور از این آفت زشت و زننده جز حرکت به سمت « نقد منصفانه» و تبدیل کردن آن به یک « فرهنگ سازنده» و هم افزائی و کمک به حل مشکلات راه دیگری وجود ندارد در غیر این صورت قضاوت عجولانه عقده گشایی تلقی می شود.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اعلام آمادگی برای بکارگیری ظرفیت های خوب دانشجویی، خصوصاً توان فکری و نظریه پردازی تشکل های اسلامی، در راستای رسیدگی به مشکلات نظام بهداشت و درمان کشور و نهایتاً ارتقاء سطح سلامت هموطنان عزیز کشورمان، از هم گروه های دانشجویی علاقه مند دعوت می کند در فضایی منطقی و کارشناسی، بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، این دولت را در عمل به تکالیف قانونی خود یاری کنند.

همچنین این وزارتخانه مجدداً از همه تشکل های اسلامی دانشجویان در دانشگاه های علوم پزشکی می خواهد به عنوان افرادی که در آینده نزدیک متولیان بهداشت و سلامت کشور خواهند بود، با تشکیل کارگروه های تخصصی به صورتی تعریف شده نظرات و پیشنهادات خود را در اختیار وزارت قرار دهند و عملکرد را مورد ارزیابی، بررسی و نقد قرار دهند، درخواستی که تاکنون از طرف تشکل ها، اجابت نشده است.