به گزارش پارس به نقل از تسنیم، نیما حسنی نسب در نخستین مناظره جشنواره اسکار هنری یا سیاسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهر، با بیان اینکه بدترین اسکار دنیا متعلق به فیلم" آرگو" است، اظهار کرد: نمی توان تاثیر سیاست در اهدای جوایز سینمایی را نادیده گرفت.

وی افزود: آرگو در نهایت می تواند در حد سریال های جذاب باشد اینکه اسکار می گیرد و تا کاخ سفید می رود فیلم را سیاسی می کند.

این منتقد سینما با تاکید بر اینکه سینما در ایران ساز و کار مشخصی ندارد، گقت: سینما در ایران از چرخه معقول عرضه و تقاضا محصولات فرهنگی دور است.

حسنی نسب، سینمای ایران را دچار بحران هویت دانست و تصریح کرد: فیلم های جشنواره در ایران از لحاظ کمیت بالا است ولی از نظر کیفیت نمره قبولی را نمی گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جایزه گرفتن هیچگاه در طول تاریخ دلیل منزلت هیچ فیلمی نشده است، خاطرنشان کرد: سیاه نمایی های زیادی از فیلم های دارای جایزه بین المللی داریم که کسی حتی آنها را به یاد نمی آورد.

منتقد سینما با اشاره به اینکه فیلم جدایی نادر از سیمین یک فیلم خوب است، نخستین ملاک را کیفیت استاندارد و قصه گویی این فیلم دانست و خاطرنشان کرد: برای موفقیت این فیلم باید شانس و اقبال تاریخی نیز قائل شویم.

وی انگیزه توریستی و گردشگری را دلیل جدی برای ساخت فیلم در برخی از فیلم سازان عنوان کرد و گفت: برخی از فیلم سازان فیلم جشنواره می سازند تا چند کشور را بگردند.