به گزارش پارس ، غلامعلی دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفت وگو با تسنیم، درباره ترکیب کابینه حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب گفت: آنچه این روزها تحت عنوان دولت آینده مطرح می شود، مهم است اما مهمتر از آن این است که شاخص های دولت روحانی تبیین شود. برای مثال آقای روحانی اعلام کرده که دولت وی فراجناحی است، معنایش این است که اصل برشایسته سالاری بوده و در واقع شایسته سالاری مقدم بر جناح بندی است.

وی افزود: دولت روحانی در شرایط فعلی باید دولت بااقتداری باشد، بنابراین می طلبد که وزرای آن از تجربه بالای سیاسی و مدیریتی برخوردار باشند، این به معنی آن نیست که از توانمندی و نشاط جوانان استفاده نشود، بلکه می توان از جوانان کارآمد در معاونت ها و مشاورت ها استفاده کرد اما در این مقطع که کشور دچار مشکلات عدیده ای است، حضور افراد با تجربه می تواند در هدایت کشور کمک کند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه همچنین برکارآمدی مدیران آینده تاکید کرد و گفت: نکته سوم، کارآمدی مدیران آینده است که باید با خلاقیت و نوآوری گره گشای مشکلات باشند.

دهقان در ارتباط با چینش کابینه حسن روحانی نیز اظهارداشت: همانطور که رئیس ستاد انتخاباتی رئیس جمهور منتخب اعلام کرده، اسامی مطرح شده قطعیت ندارد و چینش کابینه هنوز در مرحله مقدماتی است و با ترکیب نهایی فاصله زیادی دارد. در برخی از لیست ها افرادی هستند که هم اکنون در ایران حضور ندارند بنابراین اعتبار لیست های منتشر شده در چند روز گذشته بسیار پائین است و فقط بعضی از رسانه ها به آن دامن می زنند که در قبال آن اهداف سیاسی هم مشاهده می شود.

وی ادامه داد: به نظر می رسد بعضی نیامده یا دیرآمده می خواهند گفتمان حجت الاسلام روحانی را مصادره کنند اما آنچه مسلم است، این است که روحانی یک اعتدال گراست و نگاه به تجربه وی نشان می دهد که رئیس جمهور منتخب شخصیتی تیزهوش و بادرایت است از این رو می توان گفت که در مورد کابینه خود بسیار نکته سنج و دقیق عمل خواهد کرد و به نظر می رسد خیلی از افرادی که این روزها در لیست ها مطرح می شوند، نمی توانند به راحتی مورد تائید حسن روحانی قرار گیرند.