به گزارش پارس ، به نقل از تسنیم، از دیروز شخصی که برای مدت ۸ ساعت کامل بدون حرکت در میدان" تقسیم" شهر استانبول ترکیه ایستاده بود رفته رفته از سوی تظاهر کنندگان ترکیه به نمادی جدید برای مقاومت در این کشور مبدل شده است.

" بی بی سی" در این باره نوشته است ؛ یکی از تظاهر کنندگان مخالف عملکرد نظام اردوغان نخست وزیر ترکیه در حمله وحشیانه ماموران دولتی به تظاهر کنندگان و قلع و قمع آنان در یک اقدام الهام بخش برای مدت ۸ ساعت بدون هیچ حرکتی به نشان اعتراض به سرکوب مردم و برآورده نشدن خواست تظاهر کنندگان در میدان" تقسیم" ایستاد.

" اریم گنداز" این شهروند معترض میدان" تقسیم" استانبول در توضیح شکل جدید اعتراضش نسبت به عملکرد وحشیانه دولت ترکیه و اقدام نظام حاکم در قلع وقمع معترضان گفت: برای ۸ ساعت کامل بدون هیچ شعاری در میدان تقسیم ایستادم و تنها به عکس مصطفی کمال آتاتورک بنیانگذار نظام ترکیه خیره ماندم وبعد از گذشت هشت ساعت زمانی که پشت سرم را دیدم متوجه شدم هزاران شهروند معترض دیگر همچون من به صورت ایستاده و ساکت در حال تقلید از این حرکت اعتراضی من هستند.

وی می افزاید ؛ زمانی که پلیس ترکیه با خبر شد شکل جدیدی از اعتراض در میدان" تقسیم" حاکم شده است سر آسمیه خود را به میدان رساند و از مردم خواست به ایستادن خود در این میدان پایان دهند و به دلیل موافقت نکردن مردم با این خواسته ماموران پلیس متوسل به استفاده از خشونت شد و ده ها تن از تظاهر کنندگانی که تنها ایستاده بودند و شعاری سر نمی دادند دستگیر کرد.

این شهروند مبتکر شکل جدیدی از تظاهرات در میدان تقسیم استانبول در باره عملکردش توضیح داد ؛ صدها جوان دیگر معترض در خیابان های ترکیه حضور دارند و اعتراض خود را بیان می کنند، من کار بزرگی نکردم بلکه آنها شجاعتشان به مراتب بیشتر است من تنها شکل جدیدی از تظاهرات را ابداع کردم که خوشبختانه از سوی دیگر معترضان در این میدان مورد قبول واقع شده است.

وی افزود ؛ من از دولت می خواهیم به خواست ملت توجه کند و از ملت ترکیه نیز دعوت می کنم ببینند مگر خواسته ما چه بوده که دولت حاضر نیست به آن گوش دهد و در عوض به زور متوسل شده است.

گفتنی است موج اعتراض های ضد دولتی ترکیه از ۲۸ ماه می گذشته در شهر استانبول و بیش از ۲۰ شهر و استان دیگر ترکیه آغاز شد وتاکنون نیز ادامه دارد.