به گزارش پارس نیوز، 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، مهرماه سال۹۶ استراتژی جدید واشنگتن در قبال جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد و با بیان این که نمی‌تواند پایبندی تهران به توافق جامع هسته‌ای با قدرت‌های جهانی را تایید کند، گفت: این توافق نقایص زیادی دارد و آمریکا در جهت اصلاح آن تلاش خواهد کرد. آنچه در استراتژی جدید پیشنهادی از سوی رئیس جمهور آمریکا مورد توجه قرار گرفت سخنان وی درخصوص تحریم گسترده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. ترامپ بر اساس این استراتژی به وزارت خزانه داری خود این اختیار را خواهد داد تا تحریم‌های جدیدی علیه سپاه پاسداران، بابت توهم تروریستی بودن این نیروی انقلابی، وضع کند.

اما اگر این نگاه احمقانه و یک جانبه دولت ایالات متحده رنگ واقعیت بگیرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و طرف‌های قرارداد با آن در فهرست تحریم‌های اداره بخش اطلاعات مالی و تروریسم وزارت خزانه داری آمریکا موسوم به اوفاک قرار خواهند گرفت. اوفاک از دو بخش اداره کنترل دارایی‌های خارجی و مرکز اجرای جرائم مالی تشکیل شده و مدیر اطلاعات ملی موظف است هر ۶ ماه به وزرای خارجه، بازرگانی، خزانه‌داری و کمیته های مرتبط در کنگره گزارش‌های لازم را ارائه دهد و بر اساس این گزارش تحریم هایی را علیه شرکت ها، سازمان ها و افراد مختلف اعمال کند.

اما این سخنان ترامپ با واکنش‌های مختلف مسئولان جمهوری اسلامی ایران همراه بود. شاید نگاهی به بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در زمینه تحریم نیروهای نظامی و انتظامی کشورمان، خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی ایران را در برابر یاوه گویی های سردمداران کاخ سفید بیش از گذشته نمایان سازد.

ایشان در سوم آبان‌ماه ۹۶ در مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش فرمودند: ” امکانات و قدرت دفاعی کشور قابل مذاکره و چانه‌زنی نیست و درخصوص ابزارهای دفاعی کشور و هر آنچه اقتدار ملی را تأمین یا پشتیبانی می‌کند، هیچ‌گونه چانه‌زنی و معامله‌ای با دشمن نداریم و راه اقتدار را با قوت به پیش خواهیم برد.“

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران نیز طی سخنانی با اشاره به یاوه‌گویی های رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در زمینه تحریم سپاه گفت: در صورتی که اخبار پراکنده موجود درخصوص حماقت دولت آمریکا مبنی بر درنظر گرفتن سپاه به عنوان گروه تروریستی صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان به‌ویژه منطقه خاورمیانه، همسنگ داعش درنظر خواهد گرفت.

سردارد جعفری با اشاره به اینکه در صورت چنین حماقتی، آمریکا آرامش امروز را در منطقه نخواهدداشت تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها دست به چنین حماقتی بزنند و امنیت ملی ما را به مخاطره بیندازند، مطابق سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات مقابله به مثل را عملیاتی و در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی همچنین تاکید کرد: در چنین شرایطی دیگر ارتش و نیروهای امنیتی آمریکا در منطقه غرب آسیا از آرامش امروز برخوردار نخواهند بود.

شاید لازم باشد یک‌بار دیگر خاطره اسارت و حقارت سربازان و تفنگداران ارتش آمریکا در خلیح فارس برای تصمیم گیران کاخ سفید یادآوری شود تا واقع بینانه‌تر با نهادهای برخاسته از مردم ایران برخورد کنند. زمانی که ملوانان خودباخته آمریکایی با زانوهای لرزان در برابر جوانان غیور و انقلابی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس از ترس خود را باخته و با التماس خواهان آزادی بودند و در نهایت با رأفت اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آزاد شدند.

از سوی دیگر وزیر امور خارجه کشورمان نیز طی چندین پیام توئیتری با اشاره به اینکه ایران همچنان به تلاش برای خنثی کردن تحریم های غیرقانونی آمریکا و حذف برگشت ناپذیر پدیده بی ثبات کننده قوانین فرامرزی آمریکا ادامه می‌دهد به یک‌جانبه گرایی آمریکا در عرصه جهانی تاخت. وی در این پیام ها نوشت: باعث تاسف است که شاهد یک دولت آمریکا با یکجانبه گرایی ویرانگر در “DNA” آن باشیم که از چند جانبه گرایی برای حمله به آن سوء استفاده کند. آمریکا که بسیار از اعتبار تهی شده مجبور است تا پشت روندی اداری خود را پنهان کند تا از روبه‌رو شدن با ایران در شورای امنیت جلوگیری کند. ظریف در ادامه پیام خود نوشت: در واقع – با یک دوز سنگین همدردی و یا حتی تاسف- ممکن است بفهمیم چرا دولت آمریکا نیازمند سرپوش گذاشتن بر تعهد خود بر بی ثبات‌سازی است. برای همه این امکان وجود دارد که شاهد چالش رفتاری عمیق در داخل و فعالیت های بدخیم عمیق در خارج باشند.

رئیس دیپلماسی کشور در سومین توئیت خود در این زمینه تاکید کرد: برای درک تعهد دولت یاغی آمریکا به بی ثبات کردن نظام بین الملل فقط لازم است تهدید گستاخانه سفیرش در سازمان ملل برای «یادداشت کردن اسامی»، تهدیدهای آقای ترامپ به قطع کمک های مالی یا تهدید مشاور امنیت ملی اش به تعقیب قضات دیوان بین المللی کیفری را به خاطر بیاوریم. ظریف در توئیت دیگری نوشت: با توجه به ناتوانی آشکار دولت فعلی آمریکا در پایبندی توام با حسن نیت به توافقنامه ها، اولین گام در جهت تلاش برای حل مناقشه باید آن باشد که تدابیر محکمی با هدف احیای صلاحیت و شایستگی ظاهری اتخاذ شود. مثلا، باید همچون یک دولت عادی رفتار کند. وزیر خارجه کشورمان در آخرین توئیت خود نوشت: ایران به همکاری با شرکایش ادامه خواهد داد تا محیط جدیدی ایجاد کند که در آن ملت‌هایی که برای خود احترام قائل هستند، بتوانند تعهدات بین المللی و منافع خویش را پیگیری کنند. ما همچنان به تلاش برای خنثی کردن تحریم های غیرقانونی آمریکا و حذف برگشت ناپذیر پدیده بی ثبات کننده قوانین فرامرزی آمریکا ادامه می‌دهیم.

نحوه گفتمان فرمانده سپاه و وزیر امورخارجه یکباردیگر یادآور نقطه مشترک دیپلماسی کشورمان است که پیش از این بارها از زبان آنها جاری شده است. سردار جعفری پیش از این ضمن تاکید بر نگاه مشترک دیپلماسی کشورمان از عبارت “آقای ترامپ مطمئن باشند که ما با وزارت امور خارجه و دولت‌مان یکی هستیم و دل‌هایمان یکی است.” خط بطلانی بر سیاست های تفرقه افکنانه دشمنان ایران اسلامی کشیده بود.

آمریکایی ها یادشان باشد اینجا ایران اسلامی است و تحریم های چهل ساله آنها نه تنها ملت ایران را از میدان به در نکرده، بلکه موجب شده تا پایه های آن محکم‌تر از همیشه، استوار در مسیر انقلابی خود گام بردارد و با بهره مندی از سیره ائمه معصومین علیهماسلام و منویات رهبر فرزانه انقلاب از تمامی تلاطم های پیش رو عبور کند.