به گزارش پارس نیوز، 

 یک مقام ارشد وزارت دفاع انگلیس اخیرا در پاسخ به سوالی در مورد همکاری‌های نظامی میان لندن و تل‌آویو، گفته ارتش‌های دو طرف برای مقابله با ایران و حزب‌الله همکاری نزدیکی با هم دارند.

بر اساس اطلاعاتی که در وبگاه پارلمان انگلستان منتشر شده، «جنی تانگ» عضو مجلس اعیان پارلمان انگلستان از وزارت دفاع این کشور سوال کرده است که چرا لندن از نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای شرکت در رزمایش «کبرا» که قرار است تابستان سال جاری میلادی برگزار شود، دعوت کرده است.

روز گذشته (دوشنبه)، «ارل هاو» معاون وزیر دفاع انگلیس و سخنگوی این وزارتخانه در مجلس اعیان، به این سوال اینطور پاسخ داده است: «دولت علیاحضرت برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ثبات‌زدای ایران و حزب‌الله و همچنین انجام عملیات علیه داعش، با ارتش اسرائیل همکاری نزدیکی دارد.»

بر اساس بیانیه هاو، رژیم صهیونیستی همچنین به نیروی هوایی انگلستان اجازه داده با عبور از آسمان فلسطین اشغالی به بهانه مبارزه با داعش، در سوریه و عراق عملیات هوایی انجام دهد.

در رزمایش کبرا که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود، نیروی هوایی آلمان و ایتالیا نیز حضور دارند.

این اولین بار است که لندن همکاری نظامی خود با تل‌آویو علیه ایران و حزب‌الله را علنی می‌کند. دو سال پیش «استوارت پیچ» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح انگلیس در سفر به تل‌آویو روابط میان ارتش دو طرف را «راهبردی» توصیف کرد.