به گزارش پارس نیوز، 

 حجت الاسلام حسینی امام جمعه کرج در پایان هفته گذشته با سخنرانی دکترعلی لاریجانی در روز 22 بهمن که از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اعلام شده مخالفت کرده و موضع خود را با عباراتی سخیف بیان کرده است. ناظران سیاسی چنین رفتاری را از او دارای سابقه می دانند و جمعیت بسیار کم شمار نمازگزاران این شهر چندمیلیونی را دلیلی بر نارضایتی شهروندان کرجی از عملکرد امام جمعه شهر می دانند. اما آنچه قابل تامل است سکوت مسئولانی است که باید سخن می گفتند.

نخستین کسی که باید اعلام موضع می کرد رئیس شورای هماهنگی تبلیغات- آیت الله جنتی- است که دعوت از لاریجانی برای سخنرانی22بهمن در کرج به دعوت قائم مقام وی صورت گرفته است. متاسفانه آیت الله جنتی که معمولا در باره موضوعات هرچند نامرتبط با سمت هایش سخنرانی می کند، تا کنون مهر سکوت بر لب زده است.

از آن عجیب تر سکوت حجت الاسلام علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است که در برابر هنجارشکنی یکی از خطیبان جمعه برخوردی نداشته است. علی اکبری که از نخستین روزهای انتصاب به سمت جدید، امیدهایی را بین متدینین ایجاد کرده بود در نخستین رخداد مهم دوران مسئولیتش آزمون موفقی نداشت.

از بین بردن شان مسئولان عالی کشور، و واکنش نامناسب در برابر آنها این زیان را دارد که خط شکنی می کند و دایره توهین گسترده تر می شود و مقامات بالاتر و پایین تر را نیز در برمی گیرد.

شناسایی افراد محرک امام جمعه کرج کار سختی نیست و برخورد با رفتار ناشایست وی نیز کاری به مراتب ساده تر است. ائمه جمعه به عنوان محور و لنگر وحدت در بسیاری از شهرهای کشور، به شایستگی عمل می کنند، اما چند امام جمعه خاص، حرمت همگان را زیر سوال می برند.

آیت الله جنتی به عنوان رئیس مجلس خبرگان،دبیر شورای نگهبان و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اگر قدرت برخورد با رفتارهای ناپسند را نئاشته باشد،پیامی بسیار منفی به جامعه مخابره می کند. پیامی که از یکسو چراغ سبز به هتاکان است و از سوی دیگر سیگنال مثبت به ضدانقلاب است برای تخریب و مشوه نشان دادن چهره انقلاب اسلامی. به واقع سکوت آقایان جنتی و حاج علی اکبری به این معناست که تیغ شان نمی برد و  حتی نمی توانند در عرصه مسئولیت خود،اعمال قدرت و مدیریت کنند؟