به گزارش پارس نیوز، 
 شب گذشته (11 بهمن‌ماه) سید سعیدرضا عاملی با رأی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان دبیر این نهاد انتخاب و جایگزین محمدرضا مخبر دزفولی شد.

 در تشریح وظایف دبیرخانه آمده است "این دبیرخانه با اهداف کارشناسی هرچه بهتر مصوبات شورای عالی و پشتیبانی علمی، پژوهشی و خدماتی متناسب با وظایف و مسئولیت‌های شورای عالی و بهره‌برداری از اطلاعات و تحقیقات انجام‌شده به‌منظور تصمیم‌سازی مناسب زیر نظر دبیر شورا تشکیل می‌شود که علاوه بر نقش اداری و پشتیبانی علمی و پژوهشی؛ نظارت و ارزیابی و هماهنگی و پیگیری اجرایی شدن مصوبات شورا را نیز بر عهده دارد".

تصویری از جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌ریاست رئیس‌جمهور 

براساس ماده 2 آئین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره انتخاب دبیر شورا آمده است "به‌پیشنهاد شورای‌عالی، دبیر از میان اعضا برای مدت دو سال انتخاب و پس از تصویب رهبر انقلاب اسلامی با حکم رییس شورای‌عالی منصوب خواهد شد و انتخاب مجدد وی بلامانع است".

با این‌ حال شب گذشته، در انتخاب سید سعیدرضا عاملی به‌عنوان دبیر تخلف صورت‌گرفته‌ این است که وی عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی نبوده و این انتخاب در صورتی رسمی می‌شود که حکم وی از سوی رهبر انقلاب تأیید شود.

 حسینعلی شهریاری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در گفتگو ی گفت "این انتخاب در چارچوب آئین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی نبود و این نقد که در جلسه شب گذشته آئین‌نامه اجرانشده، کاملاً درست است. روال انتخاب دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر این بود که چند نفر کاندیدا می‌شدند و با رأی‌گیری یک نفر انتخاب می‌شد اما دیشب طور دیگری برنامه‌ریزی شده بود و همکاران ما نسبت به این روش انتخاب انتقاد داشتند".

شهریاری معتقد است "آقای روحانی و آقای لاریجانی اصرار داشتند که آقای عاملی به‌عنوان دبیر انتخاب و معرفی شود و علی لاریجانی از کاندیداتوری عاملی حمایت محکمی می‌کرد".

سید رضا عاملی گزینه دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی

تخلف دیگر صورت‌گرفته در جلسه شب گذشته، حضور کاندیدای دبیری شورا (سید سعیدرضا عاملی) در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

4 دبیر سابق این نهاد انقلابی همگی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی بودند. سیدمحمدرضا هاشمی گلپایگانی از سال 64 تا 72، سید مصطفی میرسلیم (وزیر ارشاد وقت) از سال 72 تا 75، محمدعلی کی‌نژاد (عضو حقیقی شورا) از سال 75 تا 84 بودند و دبیر فعلی محمدرضا مخبر درفولی عضو حقیقی این شورا از سال 84 عهده‌دار این مسئولیت است.