حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها ( سمت ) از زمره کسانی بود که تالیفاتی در حوزه علم فلسفه داشت که از جمله کتاب های وی می توان به ترجمه آثاری چون  تاملات در فلسفه اولی اثر رنه دکارت،نقد تفکر فلسفی غرب آتین ژیلسون،و تاسیس ما بعدالطبیعیه اخلاق امانوئل کانت اشاره کرد.

وی همچنین کتاب هایی چون بن لایه های شناخت و پادزهر در نفی افکار اصول وحی را به رشته تحریر در آورد.

غلامحسین ابراهیمی دینانی در نگارش کتابش با عنوان مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه با وی همکاری داشت.در این گزارش به کتاب های وی اشاره می کنیم:

تاملات در فلسفه اولی عنوان کتابی از رنه دکارت است دکارت در  این کتاب نظرات خود را درباره وجود نفس،خدا و هستی شرح داده است.نسخه لاتین این کتاب در سال 1641 و ترجمه فرانسوی آن در سال 1647 با نظارت خود دکارت منتشر شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی این کتاب را ترجمه و در انتشارات سمت چاپ کرد این کتاب در سال 87 به چاپ هفتم رسید.

کتاب نقد فلسفی غرب هم ترجمه دیگری از حجت الاسلام والمسلمین احمدی است.این کتاب را اتین ژیلسون نوشته است و ترجمه آن را انتشارات سمت منتشر کرد.

کتاب نقد فلسفی غرب از قرون وسطی تا اوایل قرن حاضر برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته فلسفه غرب به عنوان کتاب مبنا تدوین شده است.این کتاب در سال 87 به چاپ سوم رسید.

کتاب تاسیس ما بعد الطبیعیه اخلاق عنوان اثری از امانوئل کانت است که حجت الاسلام و المسلمین احمدی آن را ترجمه کرده است این ترجمه در انتشارات سمت منتشر شد.در این کتاب درباره مبانی نظریه حرکت جوهری ملاصدرا در فلسفه افلاطون (گرایش حکمت متعالیه)،داوری بین آراء و افکار فلسفی لایبنیتس و کلارک در کتاب مکاتبات بر اساس آراء صدرالمتالهین (گرایش حکمت متعالیه)،ضرورت،مبانی عقلی اخلاق از دیدگاه غزالی و هیوم،تحلیل انتقادی آراء ابتکاری آقاعلی مدرس طهرانی در حکمت متعالیه (گرایش حکمت متعالیه)،ایمان و عقلانیت از دیدگاه الوین پلنتینجا و تحلیل و نقد آن،بررسی مسأله علیت از نظر هیوم، کانت و صـدرالمتالهین،تفسیر قرائتی دیگر از آیات اول سوره روم،تأثیر تفکر شرقی بر فلسفه و تفکر غربی ‌و تجربه حسی و رابطه آن با کلیت و استقراء ‌اشاره شده است.

مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه عنوان کتابی از حجت الاسلام و المسلمین احمدی است.دینانی در نگارش این کتاب با وی همکاری داشت این کتاب را هم انتشارات سمت منتشرکرد.

کتاب مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه به عنوان کتاب درسی برای دانشجویان مقطع کارشناسی در رشته فلسفه به رشته تحریر درآمد.

کتاب بن لایه های شناخت اثر دیگری از حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی است این کتاب در  انتشارات سمت منتشر شده است و در سال 92 به چاپ سوم رسید.کتاب دیگر وی با عنوان پادزهر در نفی انکار نزول وحی در انتشارت سمت منتشر شد.

انتهای پیام/