به گزارش پارس نیوز، دولت در بودجه سال 98 پروژه‌های آب‌رسانی به استان اصفهان را حذف کرده است. 18 نماینده استان اصفهان نیز در نامه‌ای به هیئت‌رئیسه مجلس و در اعتراض به این تصمیم دولت، استعفای خود را اعلام کردند، این نمایندگان در پی استعفایشان در 3 جلسه علنی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی حضور نیافتند اما در نهایت پس از نشستی که محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه بودجه داشتند و وعده‌‌هایی که در این جلسه از سوی دولت مطرح شده، در جلسه علنی روز چهارشنبه (28 آذر) حضور یافتند.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین اخبار از تعیین تکلیف استعفای 18 نماینده استان اصفهان در مجلس، گفت: آب آشامیدنی یکی از موضوعات مهم و چالش‌برانگیز در شهرها و روستاهای استان اصفهان است که دولت به جای اینکه تدبیری برای آن بیاندیشد، ردیف بودجه آن را در لایحه بودجه سال آینده حذف کرده است.

وی افزود: 5 میلیون نفر در استان اصفهان ساکن هستند و دولت مکلف است برای تمام شهرها و روستاهای کشور، از جمله استان اصفهان آب آشامیدنی سالم تأمین کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به وعده‌های دولت برای حل مشکل آب شُرب استان اصفهان، گفت: در جلسه‌ای که با آقای نوبخت داشتیم، مقرر شد مانند ستاد احیای دریاچه ارومیه، ستادی از سوی دولت در قالب لایحه بودجه 98، برای احیای دریاچه زاینده‌رود در نظر گرفته شود، تا بتوان به صورت علمی و کارشناسی‌شده به مشکل این حوزه آبریز کشور رسیدگی کرد.

ابوترابی همچنین به وعده دیگر دولت برای حل مشکل آب شُرب استان اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وعده‌های دولت این است که قرار شده، ردیف بودجه مشخصی برای تأمین آب شُرب 5 میلیون مردم استان اصفهان در لایحه بودجه سال 98 در نظر گرفته شود.