به گزارش پارس نیوز، 

سید مصطفی میرسلیم امروز در مراسمی در رشت اظهار داشت: دولت هیچ باور و اعتقادی به حل مشکلات برپایه توانمندی‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی ندارد و تنها راه برون رفت از مشکلات را در خارج از مرز‌ها می‌بیند.

‌عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شرایط دولت یازدهم به دوران قبل از ملی شدن صنعت نفت شباهات بسیاری دارد عنوان کرد: در آن زمان نیز زاهدی و بسیاری از شخصیت‌های داخلی باور و اعتقادی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی کشور نداشتند و چشم‌شان به دنبال غرب بود.

میرسلیم علت بروز بسیاری از مشکلات امروز جامعه را نحوه سیاست‌های مسئولان اعلام کرد و افزود: ما در حوزه دانش و فن‌مداری هیچ کمبودی نداریم به طوری‌که در سال‌های پس از دوران دفاع مقدس به چنان پیشرفتی نائل آمدیم که حتی دانش فنی خود را به خارج کشور صادر کردیم.

وی عدم اعتقاد به توان داخلی و تأکید صرف بر روی اصل مذاکره با غرب را از ویژگی‌های دولت اعلام کرد و بیان داشت: سیاست کلی دولت تاکنون بر همین اصل مهم استوار بوده است بنابراین نمی‌توان از کسی که باور لازم را ندارد انتظار داشت سیاست خود را برخلاف اعتقاداتش تنظیم کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه عدم وجود باور، راه رسیدن به خودکفایی، تجربه اندوزی و کسب دانش فنی را مسدود می‌کند عنوان کرد: برای ریشه‌یابی و سپس حل مشکلات باید کسانی در رأس امور امور قرار گیرند که در آنان تجربه، صداقت و اعتقاد لازم وجود داشته باشد.

میرسلیم برون‌گرایی و درون‌گرایی را دو اصل مهم اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و اظهار داشت: در مقوله درون‌گرایی با ایجاد حلقه ارتباطی بین دانشگاه و صنایع تولیدی و یا با افزایش دانش فنی و تجربی می‌توانیم با تکیه بر توان داخلی زمینه رسیدن به اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم کنیم.

وی به شرایط تحریم و فشار‌های اقتصادی که به کشورمان تحمیل شده است اشاره کرد و گفت: در این وضعیت حساس با استفاده از مقوله برون‌گرایی باید ابتدا راه‌هایی برای تأمین مواد اولیه تولید پیدا کنیم سپس در طول یک زمان تعیین شده باید تأمین مواد اولیه در داخل کشور را در دستور کار قرار دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه FATF زمینه رصد معاملات تجاری و پولی کشور‌ها را فراهم می‌کند تصریح کرد: پس از اینکه آمریکا و کشور‌های هم‌پیمان او که دارای منافع اقتصادی و سیاسی مشترکی با هم هستند از این ارتباطات با خبر شدند اعمال فشار‌ها تشدید می‌شود.

میرسلیم با تأکید بر اینکه می‌توان موانعی که آمریکایی‌ها در حوزه مالی جهت انجام معاملات تجاری خارجی ایجاد کرده‌اند را برطرف کرد بیان کرد: آن چه که در این‌جا کاملاً مسلم و آشکار است این است که کشورمان دچار بن‌بست نشده است و حتماً راه‌هایی برای گذر از این بحران‌ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم پس از روی کار آمدن شعار حل مشکل تورم ۲۳ درصدی کشور را سر داد عنوان کرد: در سال ۹۶ دولت معتقد بود که توانسته تورم را از ۲۳ درصد به حدود ۹ درصد کاهش دهد در حالی که هیچ توجهی به ایجاد رکود سرسام‌آور در اقتصاد کشور نداشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکلات کشور را ریشه در عمل بدون علم و علم بدون عمل مسئولان دانست و اظهار داشت: اتخاذ سیاست‌های مهار تورم دولت با روش انقباض اشتباه بود، زیرا در طول زمان باعث کاهش قدرت خرید مردم، کاهش قدرت تولید و افزایش ورشکستگی کارخانجات شد.

میرسلیم با بیان اینکه سیاست‌های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری از مدت‌ها قبل تبیین شده‌اند عنوان کرد: این سیاست‌ها توسط مسئولان و متولیان امر به عنوان مجریان قانون در کشور عملی نشد، زیرا آنان علاوه بر عدم وجود باور و اعتقاد، قدرت درک لازم جهت اجرایی کردن اهداف تعیین شده را نداشتند.

وی وجود ضعف و برخی نقص‌های عملکردی در تمام دوران انقلاب را رد نکرد و عنوان کرد: با وجود تمام نواقص و مشکلات ساختاری آن چه که باعث پیشرفت و توسعه کشور شد باور و اعتقادی است که در سال‌های گذشته به ویژه در ایام دفاع مقدس در ذهن مسئولان کشور نقش بسته بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتفاقات روز دانشجو و ایستادگی آنان در برابر استکبار و استبداد داخلی اشاره کرد و گفت: دانشجوی هوشیار باید برای حل مشکلات کشور دست به ریشه‌یابی بزند سپس مطالبه خود را به مسئولان امر بیان کند و تا زمان حصول نتیجه پیگیر جواب خود باشد.

میرسلیم بر لزوم انتخاب افراد اصلح توسط مردم در انتخابات تأکید کرد و اظهار داشت: حلقه مفقوده‌ای بین این دو جریان وجود دارد بنابراین انتظار داریم انتخاب افراد بر اساس صلاحیت‌ها و شایستگی‌ها انجام شود تا کشور دیگر از رفتار‌ها و اعمال سیاست‌های بدون تجریه ضربه نخورد.