به گزارش پارس نیوز، امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگاران،‌ در واکنش به حضور کرباسیان در شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: متاسفانه در اخبار شنیدم وزیر برکنار شده اقتصاد آقای کرباسیان در صدر شرکت ملی نفت قرار گرفته است، که با توجه به وضعیت خطیر و مهم فعلی کشور در حوزه های مختلف انرژی حضور ایشان بدون سابقه و تجربه قبلی بسیار عجیب و قطعا ناکارآمد خواهد بود.

وی افزود: البته وی از مشمول سن بازنشستگی نیز هست اما بنظر می‌رسد قرار است رویکرد وزارت نفت در خصوص بازنشسته‌ها و مدیران ناکارآمد با دولت متفاوت است. 

خجسته ادامه داد: حتما در هفته آینده موضوع انتصابات در مجموعه وزارت نفت مورد سوال قرار خواهد گرفت و در این خصوص وزیر نفت آقای زنگنه بایستی علاوه بر پاسخگوی برای عملکرد خود در برنامه مقابله با تحریم در مورد انتصاب افراد که تاکنون داراری مدیریت ناکارآمد بودند باشند. 

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نهایی شدن رای پرونده بزرگ ترین میزان قاچاق کشور با حجم 1128 کانتینر گفت: آقای کرباسیان به علت مدیریت ناکارآمد در مجموعه اقتصادی دولت و وزارت اقتصاد باعث افزایش نرخ ارز و طلا و سقوط بی سابقه ارزش پول ملی شدند.

وی در همچنین عنوان کرد:‌ اخیرا نیز رای پرونده بزرگ قاچاق به حجم 1128 کانتینر نهایی شد که در همان زمان معرفی ایشان به عنوان وزیر اقتصاد در خصوص عملکرد ضعیف ایشان در گمرک هشدار دادیم اما واقعا نمی‌دانم چرا دولت اصرار دارد ایشان حتما در مناصب مدیریتی مهم کشور حضور داشته باشد.