به گزارش پارس نیوز، 

بیت‌الله عبداللهی عصر امروز در جلسه شورای اشتغال آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نتیجه جلسات ما در حوزه اشتغال مطلوب نیست اظهار داشت: رقم‌هایی که در ایجاد اشتغال اعلام می‌شود اصلا با وضعیت کف جامعه همخوانی ندارد.

وی با بیان اینکه در برخی از مناطق استان، موانع زیرساختی برای توسعه و ایجاد اشتغال داریم تصریح کرد: برق کافی، فاضلاب صنعتی و حتی آب در برخی از شهرک‌های صنعتی نداریم و باید این موضوعات را ابتدا برطرف کنیم و سپس جلسات اشتغال را برگزار کنیم.

نماینده مردم اهر با انتقاد از اینکه برخی از مدیران کل در این جلسه حضور ندارند عنوان کرد: این موضوع نشان از میزان اهمیت موضوع برای مدیران استان است که تاسف آور است.

عبداللهی با تاکید بر اینکه باید در موضوع ایجاد اشتغال در کنار مردم باشیم ولی نظام اداری کشور مانع زیادی برای اشتغال ایجاد کرده است، ادامه داد: همه قوانین دولت در مسیر سرمایه‌گذاری و اشتغال دست و پا گیر است و باید برطرف شود.

وی با انتقاد از اینکه ادارت نمی‌گذارند اشتغال ایجاد شود، تصریح کرد: ادارات قدرتمند شده‌اند و مردم ضعیف شده‌اند، ضمن اینکه برخی ادارات با گرفتن مشاوران حقوقی و ایجاد نابرابری در قدرت، سرمایه‌گذاران را فراری می‌دهند که اگر به مردم فرصت دهیم مردم مشکلات خود را برطرف می‌کنند.

این نماینده مجلس خواستار بررسی تسهیلات اعطایی برای اشتغال‌زایی در 4 دهه اخیر شد و گفت: باید ببینیم در 40 ساله اخیر برای اشتغال چقدر هزینه کرده‌ایم و آنها را رصد کنیم تا در سر جای خود و با نظارت هزینه شود اما نه تنها این تسهیلات به اشتغال منتهی نشده بلکه به بلای جان ما و تورم تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان واگذاری امور به بخش خصوصی باید مورد بررسی قرار گیرد خاطرنشان کرد: این وضعیت واگذاری‌ها، واگذاری به بخش خصوصی نیست بلکه نام آن چیز دیگری است که باید این فرایند نظارت شود.

عبداللهی با بیان اینکه سازمان برنامه نقشی در اشتغال ندارد و برخی آمار را بررسی می‌کند ولی از نزدیک و میدانی در وسط مشکلات مردم و دولت حضور ندارد، تاکید کرد: اگر موضوعات اشتغال به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی واگذار شود، این یعنی تعطیلی اشتغال است.

وی افزود: باید شیوه اشتغال‌زایی خود را به دلیل نبود کارایی عوض کنیم، اگر این مسیر اصلاح نشود، این جلسات تکرار می‌شود ولی بحران اشتغال حادتر می‌شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با بیان اینکه نظام اداری کشور برای ایجاد اشتغال نیست اظهار داشت: برای این حجم عظیم بیکاری این فرایندهای اداری پاسخگو نیست.