به گزارش پارس نیوز، 

معصومه آقاپور علیشاهی عصر امروز شنبه در گفت و گو خبرنگاران با اشاره توزیع بسته حمایتی دولت از آبان ماه در کشور اظهار کرد: طبق توافقی که بین دولت و مجلس شورای اسلامی انجام یافته بسته حمایتی شامل اقشار کارمندان دولت، کارگران، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی، سازمان بهزیستی، بازنشستگان و تمام کسانی که زیر ۳ میلیون تومان حقوق می گیرند می شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بر اساس توافق بین مجلس و دولت مقرر شده تا نخستین بسته حمایتی دولت به صورت نقدی و مراحل بعدی نیز به صورت غیرنقدی شامل مواد غذایی بین مشمولان توزیع شود.

وی ادامه داد: البته توزیع نخستین بسته حمایتی دولت به صورت نقدی بایستی با تصمیم دولت باشد اما اگر به توافق بین مجلس و دولت نگاه کنیم اولین بسته می بایست به صورت نقدی به حساب یارانه واریز شود.

تعداد بسته های حمایتی دولت به تاثیر تحریم ها بستگی دارد

آقاپور بابیان اینکه تعداد بسته های حمایتی دولت به تاثیر تحریم ها و شرایط کشور بستگی دارد گفت: دولت باید بتواند هزینه های لازم برای تهیه بسته ها تامین کند که این موضوعه به شرایط ارز آوری و فروش نفت بستگی دارد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت در توزیع بسته های حمایتی لزوماً نیازی ندارد تا مجلس شورای اسلامی آن را تایید کند یا توضیح بخواهد مهم این است که در اسرع وقت بسته ها بین مشمولان توزیع کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر توزیع زودهنگام بسته های حمایتی بین مردم خاطرنشان کرد: امیدواریم بسته های حمایتی که قرار است توزیع شود همانند مسکن برای مقابله با گرانی ها عمل کند.