به گزارش پارس نیوز، 

علی نجفی‌خوشرودی در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: وزیر اطلاعات جهت پاسخگویی به سوالات چند تن از نمایندگان در این جلسه حضور یافت.

وی با اشاره به سوالات مطرح شده از وزیر اطلاعات، گفت: علوی در ابتدا ضمن تکذیب مطالب منتشر شده منتسب به خود در خصوص عدم برخورد قهری با مفسدان اقتصادی تاکید کرد که چنین اظهاراتی نداشته که نباید با مفسدان اقتصادی برخورد جدی شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه وزیر اطلاعات ایجاد آرامش برای فعالان اقتصادی را حائز اهمیت دانست، تصریح کرد: وی بیان کرد که اظهاراتش ناظر به آن دسته از فعالان اقتصادی است که در ایجاد اشتغال نقش برجسته‌ای دارند و به دلیل بدهی، دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند و باید به آنها کمک کرد تا امنیت اقتصادی به مخاطره نیفتد.

نجفی همچنین با اشاره به دیگر اظهارات وزیر اطلاعات در نشست مذکور، گفت: در پاسخ به پرسش نمایندگان مذکور در خصوص مدیران دو تابعیتی، علوی مجددا تأکید کرد که افراد دوتابعیتی طبق قانون حق اشتغال به کار و تصدی مسئولیت در دستگاه‌های دولتی را ندارند و وزارت اطلاعات، افراد دوتابعیتی را در مسئولیت‌های دولتی نمی‌شناسد و چنانچه مصداقی وجود دارد، مراتب را نمایندگان سؤال‌کننده گزارش دهند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: علوی همچنین در ادامه سخنانش گفت که بنابراین محدودیت ذکر شده شامل اقامت و اشتغال افراد در بخش‌های غیر دولتی نیست.

نجفی همچنین به ارائه گزارش وزیر اطلاعات از شرح ماجرا و اقدامات انجام شده در خصوص ضرب و شتم طلبه مشهدی اشاره کرد و گفت: بر این اساس مقرر شد جلسات بررسی در این خصوص برگزار و ابعاد مسئله پیگیری شود.

وی در ادامه بیان جزئیات جلسه ذکر شده خاطرنشان کرد: همچنین درباره علت بازداشت طولانی‌مدت متهمان محیط زیست بدون استفاده از وکیل از وزیر اطلاعات سوالی پرسیده شد که وزیر اطلاعات ضمن ارائه گزارشی از روند موضوع و اقدامات انجام شده، مطالبی را درباره تقسیم وظایف ارگان‌های مختلف ارائه کرد اما نماینده سوال کننده از توضیحات وزیر قانع نشد.