به گزارش پارس نیوز، 

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دیدار رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: صندوق رفاه دانشجویان باید از ظرفیت‌های غیر دولتی بیشتر بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم در محضر الهی از بالاترین درجات ثواب برخورداراست، اظهار داشت: شعار شما که هیچ دانشجویی به سبب مشکلات مالی ترک تحصیل نکند؛ بسیار عالی است و ما باید بیشتر تلاش کنیم و در این مسیرموفق‌تر عمل کنیم.

وی افزود: خدمت شوندگان شما دانشجویان جوان و سرمایه‌های این مملکت هستند و رفع حوائج ایشان موجب برکت کار و زندگی شماست.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه برای سلامت و سعادتمندی و اخلاق جوانان باید کار‌های خوب را ادامه دهیم، خاطرنشان کرد: هدف گذاری‌ها و فعالیت‌های فرهنگی شما و شناخت آسیب‌ها خوب است و باید همه فکر و اقدام‌های شما این باشد که بیشتر خدمت کنید و مدیریت شما همراه با استفاده از فرصت‌های خدمتگزاری به مردم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی در پایان از تلاش و اهتمام مسئولان صندوق رفاه دانشجویان در خدمت‌رسانی به قشر دانشجویان کشور قدردانی کرد.

در این دیدار ذوالفقار یزدان‌مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان نیز به خدمات گسترده، هدفمند و اثرگذار صندوق رفاه دانشجویان به جامعه دانشجویی و دانشگاهی کشور از جمله اختصاص ۲۱ نوع وام و تسهیلات دانشجویی و اهتمام به افزایش و بهبود روند خدمات دهی به دانشجویان اشاره کرد و گفت: سیاست ما این است که هیچ دانشجویی به سبب مشکلات مالی از تحصیل باز نماند و هیچ دانشجویی پشت در سرا‌های دانشجویی نماند.

یزدان مهر در ادامه به پوشش ۱۰۰ درصدی تسهیلات به دانشجویان متقاضی واجد شرایط به عنوان عملکرد دیگر این صندوق اشاره کرد و گفت: رشد ۲۵ تا ۵۰۰ درصدی نرخ وام‌های دانشجویی هم جزو اقدامات بسیار مهم و خوبی است که در این مدت صورت گرفته است.

وی به راهبرد‌های اساسی صندوق در حمایت گسترده از دانشجویان در بخش وام، خدمات رفاهی، تنوع و بهینه سازی تغذیه، اسکان و فعالیت‌های ورزشی، تندرستی و سلامت اشاره کرد و گفت: ما با کمک منابع دولتی صندوق و هم افزایی با بانک‌ها به دانشجویان دوره‌های مختلف و به‌ویژه دکتری وام‌های خوبی دادیم به گونه‌ای که در سال گذشته ۱۶۶ میلیارد تومان وام تحصیلی و ضروری به دانشجویان دکتری پرداخت کردیم.

یزدان‌مهر خاطرنشان کرد: امسال هم ۲۲۵ میلیارد تومان پیش‌بینی پرداخت تسهیلات به دانشجویان دکتری داریم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان افزود: یکی از اقدامات دیگری که انجام شد جلب حمایت مؤثر نهاد‌های عمومی، مردمی و خیران با ظرفیت سازی مبلغ ۲۲۳ میلیارد تومان بود که توانست کمک بسیاری در زمینه خدمات‌رسانی به صندوق داشته باشد و موضوع استفاده از کمک خیران و مردم امروز در صندوق نهادینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد و حمایت از ۱۲۰ صندوق قرض الحسنه و خیریه دانشگاه‌ها برای حمایت ویژه از دانشجویان بی‌بضاعت هم از اقدامات دیگری است که در این مدت انجام شده است.

یزدان‌مهر تصریح کرد: هم چنین با کمک سازمان برنامه و بودجه و با پرداخت یارانه سود و کارمزد بانکی برای ساخت سرا‌های دانشجویی جدید اقدام کرده‎ایم.

وی در ادامه به بهبود سرا‌های دانشجویی با تعمیر و تجهیز و ارتقای ۵۰۰ سرای دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: به لطف خدا و با همکاری وزیر علوم و تلاش همکاران، ساخت ۲۰۰ خوابگاه و سرای دانشجویی در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان قرار دارد و ان‌شاءالله بتوانیم با ساخت این خوابگاه‌های دانشجویی کمبودی را که در این زمینه وجود دارد، جبران کنیم.

رییس صندوق رفاه دانشجویان در بخشی دیگر از گزارش خود به تامین اقلام اساسی گوشت، روغن، برنج، شکر و دیگر نیازمندی‌های غذاخوری‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور اشاره کرد که با کمک شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران فقط ۱۰۰۰ تن گوشت و ۴۵۰۰ تن برنج بین دانشگاه‌ها توزیع شده است.