به گزارش پارس نیوز، 

حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر از دفاتر مراجع عظام تقلید در مدینه منوره بازدید و با نمایندگان بعثه‌های مراجع گفتگو کرد.

در این دیدارها که حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، سرپرست حجاج ایرانی را همراهی می‌کردند، نمایندگان مراجع عظام تقلید با بیان اینکه زائران شهر پیامبر از نحوه برخورد طرف میزبان در مبادی ورودی و اماکن زیارتی رضایت دارند ، شرایط حج امسال را خوب و رو به رشد توصیف کردند. 

تخریب‌ها در اطراف مسجدالنبی و ساخته نشدن هتل‌های جدید، متوقف ماندن عملیات اجرایی طرح اسکان شهرک زائران در منطقه‌ای در نزدیکی میقات شجره و چگونگی تسهیلات فراهم شده برای حجاج کشورمان در مدینه، مکه، عرفات و منا از دیگر محورهایی بود که در این دیدارها مطرح شد و حجت‌الاسلام قاضی عسکر ابراز امیدواری کرد که با توجه به توافقنامه امضا شده بین مسئولان حج دو کشور و برنامه‌ریزی و اقدامات صورت گرفته، حج امسال بهتر از سال گذشته برگزار شود.

وی همچنین شرایط و وضعیت حج‌گزاری در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ را یادآور شد و افزود: اگر طرح‌های توسعه در مدینه و مکه به موقع اجرا می‌شد هم اکنون امکانات مناسب‌تری برای مشتاقان زیارت حرم پیامبر فراهم شده بود.

رئیس سازمان حج و زیارت نیز در این دیدارها درباره مدت اقامت زائران ایرانی در مدینه و مکه توضیحاتی ارائه کرد.

همچنین نمایندگان مراجع عظام تقلید در این دیدارها تلاش بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت را برای حفظ عزت و کرامت زائران ایرانی در موسم حج و اماکن زیارتی قابل تقدیر دانستند و حجت السلام والمسلمین قاضی‌عسکر تصریح کرد: حجاج ایرانی با عزت مشغول عبادت و زیارت هستند و در بررسی‌ها تاکنون برخورد و اتفاق نگران کننده‌ای گزارش نشده است.

حجت‌الا سلام قاضی عسکر با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید فرمودند که حج محل طرح مسایل فرقه‌ای نیست، افزود: حضور زائران کشورمان در کنار مسلمانان از اقوام و ملیت‌های مختلف این فرصت را فراهم کرده است تا دل‌ها به هم نزدیکتر و علاقه‌مندی به یکپارچگی و وحدت امت اسلامی بیشتر شود. 

برپایه این گزارش ، این دیدارها در دفاتر مراجع عظام تقلید حضرات آیات عظام مکارم شیرازی ، نوری همدانی، جوادی آملی ، سیستانی، وحیدخراسانی، سید محمد سعید حکیم، سبحانی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، سید کاظم حائری، فیاض و سیدمحمد شاهرودی صورت گرفت.

سرپرست حجاج ایرانی در پایان این دیدارها از حضور نمایندگان مراجع در حج ابراز خرسندی و آن را در پاسخگویی به مراجعات زائران موثر توصیف کرد.