به گزارش پارس نیوز، 

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران برگزاری انتخابات پارلمانی در افغانستان را تبریک گفت.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تبریک به دولت و ملت افغانستان به خاطر برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از انجام انتخابات پارلمانی در کشور دوست و همسایه افغانستان که سرانجام با سه سال تاخیر و البته با همت و تلاش و اراده لازم مردم و دولت برگزار شد، استقبال کرده و آن را تحولی مثبت در جهت استقرار مردمسالاری و نیل به سوی امنیت، ثبات و توسعه در این کشور همسایه می‌داند.

وی افزود: ایران امیدوار است که با شکل گرفتن مجلس جدید، روند تحولات در مسیر حل و فصل بیشتر برخی مشکلات و برقراری صلح و امنیت پایدار و پیشرفت و نیکبختی بیشتر مردم آن کشور، قرار بگیرد.

به گزارش فارس، انتخابات پارلمانی افغانستان بعد از تاخیری سه ساله در روزهای 28 و 29 مهر ماه برگزار شد.

براساس آمار کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، نزدیک به چهار میلیون نفر در ۳۲ ولایت به کاندیداهای مورد قبولشان رای دادند، اما در دو ولایت قندهار و غزنی انتخابات برگزار نشد.

پس از کشته شدن فرمانده پلیس قندهار، انتخابات در این ولایت یک هفته به تعویق افتاد و قرار است روز شنبه آینده مردم این ولایت با حضور در پای صندوق‌های رای کاندیداهای خود را انتخاب کنند. البته هنوز تاریخی برای برگزاری انتخابات در غزنی اعلام نشده است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران 23 مهرماه در نشست هفتگی با خبرنگاران پیش از برگزاری این انتخابات، در اظهاراتی انتخابات افغانستان را اتفاقی مبارک در این کشور خواند و گفت: امیدواریم انتخابات سالم و آرام و مورد دلخواه مردم این کشور برگزار شود و خارج از نتایج انتخابات که قطعا هر نتیجه‌ای در انتخابات حاصل شود، می‌تواند مورد رضایت و مطلوب ایران باشد و رای مردم افغانستان برای ما قابل پذیرش است، همکاری‌های خود را ادامه می‌‌دهیم.