به گزارش پارس نیوز، 

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن رد ادعای بی پایه اخیر نهادهای اطلاعاتی، قضایی و امنیتی دولت آمریکا مبنی بر دخالت ایران در انتخات میاندوره ای آن کشور، اظهار داشت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورهاست و تلاش مقام های آمریکایی برای نسبت دادن دخالت و تاثیرگذاری در انتخابات کنگره آمریکا به جمهوری اسلامی ایران از اساس نادرست و ناراست بوده که احتمالا ناشی از نوعی توهم ناشناخته است.

قاسمی با اشاره به اینکه ادعای مشابهی را نیز چندی پیش مشاور امنیت ملی آمریکا بدون هیچ سند و مدرکی مطرح کرد، افزود: کاخ سفید مدتی است می کوشد با اغراض سیاسی خاص داخلی اتهاماتی را به سایر کشورها نسبت دهد و هر روز نام یک کشور را به فهرست موهوم خود در این رابطه اضافه می کند. 

سخنگوی وزارت خارجه در پایان خاطرنشان کرد: در حالی که رئیس جمهور آمریکا مدعی است از زمان روی کار آمدن او ایران سرگرم مسائل داخلی خود است و چنان ضعیف است که حتی دیگر توان فکر کردن به مسائل منطقه ای را ندارد و تنها به بقای خود می اندیشد، پس چگونه است «چنین کشورِ» به زعم آنان به خود مشغول و درون گرایی می تواند در انتخابات پارلمانی «چنان کشوری» دخالت و اثرگذاری کند؟!

نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک، از احتمال اعمال نفوذ روسیه، چین و ایران در انتخابات کشورشان ابراز نگرانی کردند.

این گزارش مشترک توسط اف‌بی‌آی، وزارت امنیت ملی، وزارت دادگستری و مدیریت اطلاعات ملی آمریکا نوشته شده است.

در این گزارش آمده است: «دخالت خارجی در انتخابات آمریکا، تهدیدی است برای دموکراسی ما. شناخت این تهدید و مقابله با آن، از اولویت‌های اصلی دولت فدرال است. دشمنان، انتخابات آمریکا را هدف گرفته‌اند تا از این طریق و بر اساس خطوط سیاسی، بین ملت آمریکا تفرقه ایجاد کنند و در تصمیمات سیاسی مهمی که بر منافع ملی آنها تأثیر می‌گذارد، خودشان تأثیر بگذارند.»

در بخش «دخالت خارجی» این بیانیه آمده: «ما نسبت به تلاش جاری روسیه، چین و دیگر بازیگران خارجی مانند ایران برای کاستن از اعتماد ملت به نهادهای دموکراتیک و تأثیرگذاری بر احساسات مردم و سیاست‌های دولت، نگرانیم. شاید هدف از این فعالیت‌ها، تأثیرگذاری بر نگرش و تصمیم رأی‌دهندگان آمریکایی در انتخابات ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ باشد.»

انتخابات ۲۰۱۸، ششم نوامبر امسال برای گزینش همه ۴۳۵ عضو مجلس نمایندگان و ۳۴ نفر از اعضای سنای آمریکا برگزار خواهد شد.