به گزارش پارس نیوز، 

خالد بن احمد ، وزیر خارجه بحرین در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه ام بی سی عربستان مدعی شد که ایران و قطر در سال 2011 برای سرنگونی نظام بحرین از احزاب موجود در این کشور حمایت کردند.

وی با بیان اینکه برادران‌مان در عربستان و امارات برای حمایت از ثبات بحرین در کنار ما ایستادند و ما هیچ‌گاه موضع‌شان را فراموش نمی‌کنیم مدعی شد که ایران در صادر کردن انقلابش به کشورهای دیگر شکست خورد.

وزیر رژیم آل خلیفه در ادامه مدعی شد که نظام ایران باعث شد تا تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران وضع شود و اگر واکنش ایران به تحریم های آینده آسیب و یا ضرری به کشورهای منطقه برساند ، کشورهای ما حاضر و آماده برای مقابله هستند.

خالد بن احمد در ادامه با تروریستی خواندن حزب الله لبنان مدعی شد که حضور این حزب در سوریه به مردم این کشور آسیب رسانده است.

دخالت ایران در امور بحرین  درحالی مطرح می شود که حسین امیر عبداللهیان ، دستیار ویژه رئیس مجلس کشورمان در امور بین‌الملل پیش از این در رابطه با سوالی مبنی بر دخالت ایران در بحرین گفت: تهران از راه‌حل سیاسی و گفت‌وگو میان معارضان و نظام آل خلیفه حمایت می‌کند، همان طور که از گفت‌وگو میان بشار اسد و معارضان و حوثی‌ها و دولت یمن حمایت می‌کند، ما در امور بحرین دخالت نمی‌کنیم و ما بارها گفتیم که جمهوری اسلامی ایران آماده است تا میان معارضان و نظام بحرین گفت‌وگو ایجاد کند. متاسفانه امروز بحرین تحت اشغال نظامی عربستان است و پادشاه بحرین و دیگر مقامات این کشور نمی‌توانند تصمیمات مهمی در رابطه با معارضان اتخاذ کنند زیرا سعودی‌ها چنین اجازه‌ای به آنها نمی‌دهند و این مسئله در تضاد با استقلال و حاکمیت است به هر حال ما بر این باوریم که همه کشورها باید کمک کنند تا بحرین به صلح، استقلال و میز مذاکرات بازگردد.

دستیار ویژه علی لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر بستن تنگه هرمز در صورت اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران گفت: به نظر من به منظور مقابله با سیاست‌های خصمانه آمریکا ایران حق دارد از تمام گزینه‌ها استفاده کند  اما تهدیدات ترامپ در رابطه با رساندن صادرات نفتی ایران به صفر در کمتر از ۲۰ روز امری تحقق‌ناپذیر است. ما نیازی به بستن تنگه هرمز نداریم هم‌اکنون ما ده‌ها تنگه سیاسی و اقتصادی و غیره داریم و می‌توانیم از طریق آنها آمریکا را محاصره کنیم زیرا دولت ترامپ امریکا را از کشورهای غربی و حتی کشورهای منطقه دور کرد، همه این کشورها می‌دنند که سیاست‌های آمریکا به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید