به گزارش پارس نیوز، 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امکان برگزاری مذاکره میان رئیس‌جمهور کشورمان و دونالد ترامپ در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را غیرممکن دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی «پارس» حسن روحانی رئیس‌جمهور کشور طبق روال هرساله اواخر شهریورماه امسال نیز برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک خواهد شد.

برخی از کارشناسان داخلی و خارجی عرصه بین‌الملل سفر امسال روحانی به نیویورک را به دلیل خروج آمریکا از توافق برجام بسیار مهم قلمداد کردند و حتی رسانه‌های خارجی از امکان مذاکره میان ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خبر دادند روندی که تا به امروز از طرف هیچ‌کدام از طرفین راجع به آن صحبتی نشده است ازاین‌رو در گفت‌وگو با سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اهمیت سفر روحانی به مجمع عمومی سازمان در این دوره کسب اطلاع کردیم.

وی با بیان اینکه شرکت مقامات کشورهای مختلف در نشست مجمع عمومی سازمان ملل موجبات اهمیت این نشست از لحاظ جهانی و بین‌المللی شده است اظهار کرد: «روسای جمهوری اسلامی ایران همواره در مجمع سالیانه سازمان ملل مواضع مقتدرانه و درشان کشور و نظام ایران داشتند ازاین‌رو قطعاً انتظار است که روحانی در این دوره نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز مواضع مقتدرانه‌ای را بیان کند».

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: «رویکردهای مهمی در این دوره از نشست مجمع عمومی سازمان برای ایران و رئیس‌جمهور کشورمان در راستای بیان نظرات وجود دارد اما قطعاً خروج امریکا از توافق برجام و نقض مفاد یک معاهده بین‌المللی از سوی دولتمردان این کشور قطعاً مهم‌ترین موضوعی است که در اظهارات روحانی در دیدارها و نشست مجمع عمومی سازمان ملل باید به آن پرداخته شود».

نقوی حسینی تأکید کرد: «روحانی باید در بیانات خود صراحتاً از حق تضعیف‌شده ایران در قرارداد برجام سخن گوید و خواهان برخورد مجامع بین‌المللی با آمریکا به دلیل لغو یک‌جانبه یک تعهد بین‌المللی باشد و از اعمال تحریم‌های جدید از سوی مقامات آمریکایی علیه کشورمان انتقاد کند».

وی درباره اینکه آیا امکان مذاکره میان ایران و ترامپ با توجه به سفر روحانی به نیویورک وجود دارد گفت: «مقامات و دولت‌های آمریکایی در طول عمر چهل‌ساله انقلاب اسلامی ایران با انجام اقدامات و رویکردهای غیرمنطقی دشمنی خود را با ایران اثبات کردند ازاین‌رو قطعاً این کشور با مشی و سیاستی که در پیش گرفتند هیچ‌وقت قابل‌اعتماد نیستند».

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «همان‌طور که مقام معظم رهبری بارها در فرمایشات خود تأکید داشتند آمریکایی‌ها غیرقابل‌اعتماد هستند از این قطعاً هرگونه مذاکره و گفت‌وگویی با آن‌ها اشتباه است».

نقوی حسینی تصریح کرد: «ما یک‌بار و در قضیه برجام با آمریکا سر یک میز نشستیم که برایمان به‌خوبی ثابت شد که نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد».

وی خاطرنشان کرد: «با توجه به رویکردهای ترامپ در قبال جمهوری اسلامی ایران و لغو یک‌جانبه توافق برجام قطعاً در شرایط فعلی هیچ بستری برای مذاکره میان ایران و آمریکا در آستانه سفر روحانی به نیویورک وجود ندارد».

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: «امروز اگر ترامپ در آستانه سفر روحانی به نیویورک سخن از مذاکره به میان می‌آورد تنها به دنبال ایجاد نفاق جدیدی است ازاین‌رو قطعاً برخورد هوشیارانه در مقابل این رویکرد ترامپ از سوی دولتمردان کشورمان و به‌خصوص رئیس‌جمهور محترم لازم و ضروری است».