به گزارش پارس نیوز، 

فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم در روز دوشنبه ۲۲ مرداد با واکنش‌های بسیاری در فضای داخلی و خارجی روبه‌رو شد. سخنان صریح مقام معظم رهبری با مردم پیرامون اینکه دیگر مذاکره نخواهیم کرد و جنگی هم روی نخواهد داد به‌نوعی تکلیف همه‌چیز را در مواجه ایران با کشورهای غربی مشخص و معلوم کرد و به‌خوبی ثابت کرد در گفت‌وگو با حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره آینده مذاکرات ایران و کشورهای اروپایی پیرامون ادامه برجام و تحریم‌های آمریکا به گفت‌وگو پرداختیم.

مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بدون شک اروپاییان نیز برای ادامه برجام قابل‌اعتماد نخواهند بود اظهارکرد: «به‌خوبی مشاهده می‌کنیم که با خروج آمریکا از توافق برجام و اعمال تحریم‌های جدید از سوی این کشور در قبال ایران مواضع کشورهای اروپایی در میزان مبادلات خود با ایران تغییر کرده است».

وی تصریح کرد: «بنده به‌خوبی اطلاع دارم که برخی از پروژه‌ها و قراردادهای مشترک میان ایران و کشورهای اروپایی به دلیل تحریم‌های آمریکا به حالت تعلیق درآمده است و عملاً اجرای آن در کشورمان متوقف شده است ازاین‌رو این موضوع به‌خوبی روشن‌کننده این است که عملاً از برجام چیزی باقی نمانده است».

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس تأکید کرد: «اینکه برخی از دولتمردان هنوز بر ادامه توافق پوشالی برجام تأکید دارند برای بنده جای سؤال و تعجب دارد چرا که عملاً با خروج آمریکا از برجام دلیلی برای ادامه این توافق باقی نمانده است».

ذوالنور درباره پیشنهاد‌های ترامپ برای برقراری مذاکره مجدد با ایران گفت: «قطعاً آنچه در شرایط امروز از سوی ترامپ برای مذاکره با ایران مطرح می‌شود نقشه و استراتژی جدید آمریکا برای به ترمیم وجهه بین‌المللی آمریکا در عرصه جهانی است چرا که خروج آمریکا از یک توافق بین‌المللی قطعاً عواقب خوشایندی را برای این کشور دربر نخواهد داشت».

وی تصریح کرد: «همان‌طور که مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود فرمودند امکان هیچ مذاکره و گفت‌وگویی میان ایران و آمریکا وجود ندارد ازاین‌رو امیدوارم برخی دوستانمان در بدنه دولت نسبت به رویکردها و تدابیری که اتخاذ می‌کنند هوشیارتر باشند».

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره احتمال دیدار ترامپ و روحانی در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل تأکید کرد: «قطعاً تحقق چنین موضوعی با توجه به رویکردهای آمریکا در قبال مردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی امکان‌پذیر نیست و نخواهد بود چراکه قطعاً به صلاح منافع ملی‌مان نخواهد بود ازاین‌رو بهتر است برخی دوستان صابون به دلشان نزنند».

ذوالنور تأکید کرد: «در شرایط امروز اقتصادی کشور قطعاً ما با اعمال تحریم‌های جدید آمریکا روزهای سختی را در پیش خواهیم داشت ولی مردم ایران ثابت کردند که مردم روزهای سخت هستند ازاین‌رو قطعاً با اتکا به پشتوانه داخلی می‌توان از این ‌روزهای سخت نیز عبور کرد».

وی خاطرنشان کرد: «در وضعیت امروز کشورمان آنچه بیش از بیش مهم و دارای اهمیت است توجه به این موضوع بوده که ما باید در جهت مقابله با افراد و جریاناتی که به هر شکلی قصد سوءاستفاده به‌خصوص از نوع اقتصادی را دارند وارد عمل شویم و اقدامات لازم را انجام دهیم».

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تأکید کرد: «ما از ابتدا به دوستانمان در بدنه دولت تأکید کردیم که مذاکره با آمریکا و کشورهای اروپایی که عروسک دست آمریکایی‌ها هستند فایده ندارد ولی دوستان گوش به حرف‌هایمان ندادند ولی بااین‌وجود دست از حمایت از دولت برنخواهیم داشت و در مجلس شورای اسلامی آماده هستیم تا در جهت حل مشکلات کشور تمامی اقدامات لازم را انجام دهیم».

ذوالنور تأکید کرد: «آنچه در شرایط امروز کشور و در مقابله با دشمنان قطعاً لازم و ضروری است داشتن وحدت و انسجام داخلی است ازاین‌رو قطعاً انتشار صداهای جداگانه و مطرح کردن موضوعاتی چون دولت باید استعفا دهد قابل‌قبول نیست».

وی خاطرنشان کرد: «بهتر است در شرایط امروز به‌جای دل‌خوش بودن بعضی به مذاکره مجدد با آمریکا برای حل مشکلات کشور گام برداریم و تدابیر لازم را در این راستا اتخاذ کنیم».