به گزارش پارس نیوز، 

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش در نشست خبری صبح امروز خود بیان کرد: آموزش و پرورش در جهان امروز از مولفه‌های توسعه همه جانبه است. همه دولت‌ها توجه ویژه‌ای به آن دارند. در کشور ما بحث گسترش مشارکت مردم و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی با نقش شورا‌های آموزش و پرورش به دلیل حضور استاندار به عنوان رئیس شورا و نماینده ۱۶ دستگاه این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: شورا‌ها مصداق این سخن رهبری هستند که فرمودند: بهترین فکر‌ها بنشینند و برای آموزش و پرورش تصمیم بگیرند. این شورا‌ها پتانسیل بسیار خوبی برای نظارت مردم بر آموزش و پرورش است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی اظهار کرد: امیدواریم حضور نهادمند دستگاه‌ها و استانداران در این شورا‌ها تسهیلگر رویداد‌های مبارکی، چون مدرسه محوری باشد. پویایی و تحرک بخشی ۶۸۰ شورای آموزش و پرورش و مشارکت همه نهاد‌ها می‌تواند ما را امیدوار به حل بسیاری از مشکلات کند.

وی با بیان اینکه رویکرد‌هایی مثل تقویت نقش شورا‌ها در برنامه ریزی تامین منابع و همچنین کیفیت بخشی به مدارس هیات امنایی در دستور کار این شوراهاست، اظهار کرد: ما به دنبال تقویت شورا‌ها هستیم تا سیاست کلان نظام که بومی سازی تصمیمات در مناطق است تحقق پیدا کند.

زینی‌وند در ادامه نشست درباره آموزش و پرورش مناطق مرزی و توجه به این بخش گفت: آیین‌نامه مربوط به توجه به آموزش و پرورش دانش آموزان مناطق مرزی تدوین شد و در مرحله نهایی تصویب قرار دارد و در صورت تصویب همه نهاد‌هایی که در این زمینه مسئولیت دارند، باید مسئولیت خود ایفا کنند.

وی درباره مدارس هیأت امنایی اظهار کرد: مدارس هیأت امنایی یک شیوه مدیریتی است که بیشتر به نحوه استفاده از کمک‌های مردم در اداره مدارس مربوط است. هدف ما کاهش این مدارس به لحاظ کمی و افزایش کیفیت بخشی و همچنین رتبه بندی این مدارس است.

وی در خصوص نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: در تهران ۳۲ مدرسه مکلف به استرداد شهریه شدند و ۶۰۰ میلیون استرداد شهریه انجام شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی همجنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست موسسین برخی مدارس غیردولتی مبنی بر افزایش شهریه با توجه به بالا رفتن اجاره‌ها و بحث بالا رفتن ارز و هزینه‌ها بیان کرد: ما به هیچ وجه اجازه افزایش شهریه بیشتر از آنچه مصوب کرده ایم را نمی‌دهیم و با موسسین توافق کرده ایم بر همین دستورالعمل مربوط به الگوی شهریه پایبند بمانیم.