به گزارش پارس نیوز، 

هفته اول شهریورماه، به مناسبت شهادت دو دولت‌مرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور و شهید حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر نخست‌وزیر هفته دولت نام‌گرفته است.

دولت دوازدهم به سکان‌داری حسن روحانی در ایام انتخابات وعده‌هایی به مردم داده بود؛ به چه اندازه وعده‌های رئیس دولت محقق شده است؟ چرا دولت دوازدهم در حوزه اقتصاد با مشکلاتی مواجه شد و برای عبور از این مشکلات باید از چه راهکاری استفاده شود؟

محمد نبی حبیبی" در گفتگو با «پارس»، درباره عملکرد دلوت در حوزه اقتصاد، گفت: «اشکال بزرگ به دولت‌های قبل و این دولت وارد است و آن‌هم عدم پیاده‌سازی سیاست‌های اصل ۴۴ است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید کرده‌اند».

وی افزود: «اگر دولت توانست اقتصاد را مردمی کند و خود او در جایگاه سیاست‌گذار، برنامه‌ریز و کنترل‌کننده قرار گیرد و کار را به دست مردم بدهند موفق خواهد بود».

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: «البته قبول داریم در بخشی از کارهای خدماتی و اقتصادی به دلایلی نمی‌شود کار را به دست بخش خصوصی داد و منکر آن استثناها نیستم اما تا جایی که ممکن است باید کار را به مردم سپرد».

حبیبی معتقد است: «وقتی اقتصاد، مردمی شود سرمایه‌های مردم چه در خارج و چه در داخل کشور به میدان می‌آید و علی‌رغم در نظر گرفتن بعد امنیت ملی، بخش‌های دیگر هم چون کشاورزی کشور رونق پیدا می‌کند».

وی درباره تلاش مسئولان اجرایی برای عبور از مشکلات اقتصادی، خاطرنشان کرد: «آقای روحانی و جهانگیری در زمان انتخابات ریاست جمهوری شعارهایی به مردم داده بودند اما درصد کمی از آن‌ها تحقق پیدا کرد و درصد عمده شعارها روی زمین‌مانده است».

وقتی اقتصاد، مردمی شود سرمایه‌های مردم چه در خارج و چه در داخل کشور به میدان می‌آید و علی‌رغم در نظر گرفتن بعد امنیت ملی، بخش‌های دیگر هم چون کشاورزی کشور رونق پیدا می‌کند.

دبیر کل حزب موتلفه در پاسخ به این سؤال" دولت امیدوار بود با مذاکره و توافق هسته‌ای (برجام) مشکلات اقتصادی حل شود، به نظر شما با توجه به بدعهدی آمریکا، تغییری در روندی سیاست دولت اعمال می‌شود؟"، اظهار داشت: «اینکه عده‌ای خیال می‌کنند ما فقط با منابع خارجی می‌توانیم مسائل را حل کنیم اشتباه استراتژیک مرتکب می‌شوند».

حبیبی با بیان این مطلب"نگاه به خارج در دولت آن‌هم به‌صورت انحصاری برای رفع مشکلات اقتصادی نگاه غلطی است که بسیاری از دولت‌مردان فعلی نیز به آن مبتلا هستند"، گفت: «البته نمی‌گوییم دور ایران را دیوار بکشیم و مراودات خارجی نداشته باشیم اما اینکه معتقد باشیم نجات کشور وابسته به لطف خارجی‌ها است اشتباه است».

وی با اشاره به اینکه در انتخابات سال ۹۶ آقایان روحانی و جهانگیری شعار می‌دادند اگر به رقبای ما رأی دهید چنین و چنان می‌شود، افزود: «معنی حرف آن‌ها این بود اگر به ما رأی دهید اتفاقی رخ نمی‌دهد».

حبیبی تأکید کرد: «باید بدانیم «برجام» سایه جنگ را برطرف نکرده بلکه مقاومتی که در منطقه شکل‌گرفته به همراه توان نظامی ایران مانع بروز جنگ شده است».

وی با بابیان اینکه بنده با اطمینان اعلام می‌کنم اگر آمریکایی‌ها در محاسبات خود به این نتیجه برسند که به قول خود آن‌ها گزینه نظامی علیه ایران را روی میز بگذارند ذره‌ای تردید نمی‌کنند، گفت: «بنابراین اگر نتوانسته‌اند به این خاطر این نیست که نخواسته‌اند بلکه عامل توان نظامی ایران سدی مقابل آمریکا شده است».