به گزارش پارس نیوز، 

حیدرعلی عابدی در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر بهداشت، رئیس بیمه سلامت و رئیس سازمان تامین اجتماعی و صنف داروسازان برگزار شد و وضعیت دارو و برنامه‌های لازم برای رفع نیازهای دارویی کشور بررسی شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه نیازهای وزارت بهداشت و معاونت سلامت به صورت مجزا بررسی شد، افزود: صنف داروسازان در راستای پیگیری مطالبات خود از بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها مطالبی بیان کرده و به طرح مشکلات مربوط به تامین دارو، وجود نقدینگی و طلب صنف داروسازان پرداختند.

به گفته عابدی وزیر بهداشت در این جلسه بر دو موضوع مهم برنامه‌ریزی برای ترخیص سریع داروهای موجود در گمرک با همکاری بانک مرکزی و دادن اعتبارات دارو به صورت نقدی در اختیار وزارت بهداشت تاکید کرد تا این وزارت خانه بتواند بدهی‌هایش را به شرکت‌های دارویی پرداخت کند.

بررسی آسیب‌های اجتماعی دانشگاه‌ها در کمیسیون آموزش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها در این کمیسیون خبر داد.

میر حمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: در این جلسه آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌های کشور با حضور نمایندگانی از شورای عالی اجتماعی، ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی، وزارت آموزش و پرورش، بهداشت و علوم بررسی شد که با استناد به گزارشات ارائه شده آمار تولیدی مواد مخدر به ویژه تریاک در جهان به ویژه کشورهای اطراف ایران رو به افزایش است ولی در ایران زندانیان جرایم مواد مخدر رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه تاسیس مراکز درمانی مواد مخدر در کشور رو به افزایش است گفت: مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در کشور رو به کاهش و راه اندازی سازمان‌های مردم نهادی برای مبارزه با مواد مخدر رو به افزایش است.

میرزاده ادامه داد: در این جلسه مقرر شد شورای عالی اجتماعی به ریاست وزیر کشور و با حضور وزرای علوم، آموزش و پرورش و بهداشت ظرف یک ماه گزارشی به کمیسیون آموزش ارائه دهند تا راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این گزارش احصا شود.

وی همچنین گفت که در این جلسه اعضای پیشنهادی برای عضویب در شورای عالی آموزش و پرورش، شورای عالی سنجش و پژوهش، شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری و شورای عالی تحصیلات تکمیلی مشخص شدند تا در صحن علنی با رأی نمایندگان تعیین شوند.

واگذاری بلاعوض اموال غیرمنقول صدا و سیما مجاز است

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از ادامه رسیدگی به طرح نحوه اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما مواد 19، 20، 21، 23 و 24 طرح مذکور را تصویب و ماده 22 آن را حذف کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مواد 19 و 20 طرح فوق گفت: بر اساس این ماده در اجرای وظایف سازمان صدا و سیما واگذاری بلاعوض اموال غیر منقول سازمان به هر یک از وزارتخانه ها و موسسات دولتی با پیشنهاد رئیس سازمان و تصویب هیات امناء بلا مانع است. همچنین ماده 20 طرح فوق تاکید دارد رئیس سازمان می تواند با در نظر داشتن صرفه و صلاح سازمان نسبت به فروش و معاوضه و سایر عقود معوض در خصوص اموال سازمان با رعایت قوانین مربوط و تصویب هیأت امناء اقدام و وجوه حاصله را به خزانه واریز کند.

وی ادامه داد: ماده 21 طرح فوق نیز تاکید دارد تملک اراضی و املاک مورد نیاز سازمان برای طرحهای عمرانی در راستای اجرای وظایف سازمان طبق قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی، عمرانی و نظامی مصوب ۱۳۵۸/11/17و اصلاحات و الحاقات بعدی آن انجام می شود.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس از حذف ماده 22 طرح نحوه اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما سخن گفت و افزود: جزییات ماده مذکور به عنوان تبصره به ماده 14 اضافه شد که بر اساس آن سازمان صدا و سیما موظف است سهم، سهم الشرکه و حق تقدم ناشی از سهم خود در شرکت ها، بند موسسات موضوع گروه یک و دو ماده (۲) قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و شرکت ها، بنگاه ها و موسسات خارج از وظایف ذاتی سازمان را تا پایان قانون برنامه ششم واگذار کند.

ذوالقدر افزود: نمایندگان در نشست امروز با تصویب ماده 23 طرح موافقت کردند که بر اساس آن صندوق بازنشستگی کارکنان سازمان، دارای شخصیت حقوقی مستقل بوده و طبق اساسنامه فعالیت می کند در این رابطه دولت مکلف است اعتبارات مورد نیاز ناشی از اجرای الزامات قانونی را که منجر به حقوق و مزایای بازنشستگان می شود در لایحه بودجه سالانه پیش بینی و از طریق سازمان به صندوق پرداخت کند. بر اساس تبصره های ماده 23 سازمان مکلف است به منظور تامین اهداف صندوق کمک های لازم اعم از وجوه، اموال منقول و غیر منقول را تامین کند و از سویی اصلاحیه اساسنامه صندوق بر اساس پیشنهاد صندوق ظرف مدت ۶ ماه از تاریخ تصویب این به تصویب هیات امناء سازمان می رسد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به جزییات ماده 24 طرح مذکور، گفت: براساس این ماده از تاریخ تصویب این قانون، قانون اساسنامه سازمان مصوب 1362/7/27، قانون اداره صدا و سیما مصوب 1359/10/8 ، قانون شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما مصوب 1370/7/11و قانون خط مشی کلی و اصول برنامه های سازمان صدا و سیما لغو می شود و ماده واحده مصوب 1388.3.23 مجمع تشخیص مصلحت نظام به قوت خود باقی است.