به گزارش پارس نیوز، 

سند موافقت‌نامه همکاری‌های دفاعی و فنی بین ‌وزارتخانه‌های ‌دفاع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه به امضا رسید، وزرای دفاع دو کشور پس از مذاکرات مفصل و بعد از دیدار و مذاکره با رئیس‌جمهور این کشور، سند موافقت‌نامه همکاری‌های دفاعی بین دو کشور را امضا کردند.

براساس این گزارش، در این سند همکاری که به امضای وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سوریه رسید، بر گسترش همکاری‌های دفاعی نظامی تأکید شده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به امضای این سند همکاری، اظهار داشت: ‌‌این موافقت‌نامه زمینه‌های گسترده‌ای را فرا‌روی همکاری‌ها دو جانبه قرار خواهد داد.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به روابط راهبردی تهران و دمشق تصریح کرد: سوریه در حال عبور از مرحله بحران است و وارد مرحله بازسازی می‌شود، بنابراین، موافقت‌نامه پیش‌رو زمینه‌های حضور‌، مشارکت و همکاری‌های دوجانبه تهران ـ دمشق را تعریف خواهد کرد.

همچنین "سپهبد علی ایوب"وزیر دفاع‌ جمهوری عربی سوریه نیز در این مراسم اظهار داشت: در سایه حمایت‌ها و همکاری با جمهوری اسلامی ایران بود که پیروزی‌های بزرگ بر گروه‌های تروریستی و حامیان آنها رقم خورده است.

وی با اشاره به امضای این سند همکاری اظهار داشت: در سایه ادامه همکاری‌های دو جانبه منافع ملی خودمان را محقق خواهیم کرد و ‌به هیچ طرف و کشوری اجازه نخواهیم داد به روابط محکم و استوار دو کشور خدشه‌ای وارد کنند.

وزیر دفاع‌ جمهوری عربی سوریه تصریح کرد: دمشق بر این باور است که سیاست تنها منافع ملی نیست، بلکه به اصول و ارزش‌هایی استوار است که در میان ایران و سوریه پابرجاست، لذا روابط دو جانبه تهران و دمشق به صورت مستمر و گسترده برقرار است و از تجارب همدیگر نهایت استفاده را خواهیم برد.