به گزارش پارس نیوز، 

"آرتاشس تومانیان" سفیر ارمنستان در ایران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از برگزاری هفدهمین اجلاس سران فرانکوفونی با حضور سران کشورهای فرانسه، کانادا و ...در کشور خود خبر داد.

سفیر ارمنستان در ایران  با بیان اینکه این همایش اقتصادی و فرهنگی خواهد بود, افزود:ارمنستان خواهان تعامل و حفظ روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: ایروان توجه ویژه‌ای به کار آفرینان دارد؛ گفت: فضای کارآفرینی در این کشور برای همه کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، فراهم است. 

تومانیان با تاکید بر اینکه اجلاس سران فرانکوفونی سالی یک‌بار برگزار می‌شود, تصریح کرد: ارمنستان برای میزبانی این اجلاس با 84 کشور جهان به رقابت پرداخت و توانست این فرصت را از آن خود کند.

وی با تاکید بر اینکه ارمنستان دروازه ورود ایران به اوراسیاست, اظهار کرد: ایران با گسترش تعاملات تجاری خود با ارمنستان می تواند به بازار سایر کشورها نیز دسترسی داشته باشد و از ظرفیت‌های منطقه اوراسیا استفاده کند.

سفیر ارمنستان خاطر نشان کرد: عضویت در اجلاس سران فرانکوفونی برای عموم آزاد است و افراد می‌توانند علاوه بر آشنایی و مذاکره با تاجران و کارآفرینان کشورهای دیگر، حتی به عنوان ناظر نیز حضور داشته باشند.