به گزارش پارس نیوز، 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز در دیدار با خبرنگاران پارلمانی که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات رسانه ها به ویژه خبرنگاران پارلمانی، به برخی مسائل رخ داده در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی و استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: برخی مسائلی که امروز اتفاق افتاد خوب نبود. متأسفانه در کشور ما برخی اتهام زنی ها باب شده و در مناظرات تلویزیونی هم بحث های کش داری مطرح می شود که به جامعه ضربه می زند و فضای جامعه را شایعه پذیر می کند.

وی افزود: این ایراد زمینه های مختلفی دارد و می بینیم که افراد از شهری به شهری دیگر می روند و مسائلی را مطرح می کنند و کسی هم نیست که به آنها رسیدگی کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: البته ما در مجلس حتما به این مسائل رسیدگی می کنیم و نمی گذاریم این طور بماند.

لاریجانی با تأکید بر اینکه رسانه ها باید برای روشن گری در این زمینه کمک کنند و در جهت اصلاح امور گام بردارند، تصریح کرد: از اوایل امسال یک شورای اقتصادی در مجلس با حضور صاحب نظران شکل گرفت که دبیرخانه آن مستمرا با دولت مسائل را دنبال می کند؛ مثلا این شورا با ثابت کردن نرخ ارز موافق نبود و معتقد بود که باعث فساد می شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه ای از مشکلاتی که در ساختار اداری کشور وجود دارد با پیچیدگی های صحنه بین المللی ممزوج شده است؛ برخی از این نابسامانی های اقتصادی در کشور ما مربوط به صحنه بین المللی نیست و ساختار اقتصادی کشور باید اصلاح شود مانند وضعیت بانک ها که در این خصوص راه حل هایی مدون و ارائه شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی مشکل نقدینگی را یکی دیگر از مشکلات ساختاری اقتصاد کشور خواند و گفت: طی سالهای گذشته حجم نقدینگی از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان به ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است؛ برای حل این مشکل اجازه داده شده تا طرح های نیمه تمام را واگذار کند.

لاریجانی تصریح کرد: مجلس در برخی مسائل که زیربنای حل مشکلات کشور است وارد شده و اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه اطلاع مردم از قانون و حقوقشان زیاد نیست، خطاب به خبرنگاران گفت: شما رسانه ها با روش های مختلف می توانید این مسئله را برای مردم روشن کنید که از حقوقشان مطلع شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از کمیسیون فرهنگی خواست تا مشکلات صنفی خبرنگاران را در مسیر قانونی پیگیری کند.