به گزارش پارس نیوز، 

هزاران نفر از جامعه دُروزی  روز شنبه در اعتراض به تصویب قانون نژادپرستانه «کشور ملی یهود» به خیابان‌های تل‌آویو آمدند.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) اواخر تیرماه سال جاری، لایحه نژادپرستانه «کشور یهود» را تصویب کرد که به موجب آن، حق تعیین سرنوشت در سرزمین‌های اشغالی تنها متعلق به یهودیان است.

بنا به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، روز شنبه 150 هزار نفر از اعضای جامعه دُروزی با شعار «حقوق برابر برای همه شهروندان» در خیابانهای تل‌آویو علیه قانون تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه پارلمان رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند. جامعه دُروزی پیرو مذهب دُروز و عرب‌زبان هستند.

به گزارش الجزیره شهروندان فلسطینی سرزمین‌های اشغالی که نزدیک به 20 درصد جمعیت این مناطق را تشکیل می‌‎دهند، نیز به این قانون تبعیض‌آمیز به‌شدت معترض‌اند و در حال برنامه‌ریزی  مجموعه اقداماتی برای حذف این قانون هستند.

این قانون تبعیض‌آمیز، ضمن محروم کردن مردم فلسطین از حقوق شهروندی‌شان، سراسر سرزمین فلسطین را نیز صرفا متعلق به صهیونیست‌ها می‌داند. در واقع، این قانون برای اولین بار، فلسطین اشغالی را به عنوان «میهن مردم یهود» معرفی می‌کند.

همچنین بر اساس این قانون نژادپرستانه، از این پس تنها زبان رسمی در سرزمین‌های اشغالی «زبان عبری» است و زبان عربی به جز استفاده در برخی شرایط استثنایی، از جایگاه زبان رسمی حذف می‌شود.