به گزارش پارس نیوز، 
یک مقام ارشد دولت دونالد ترامپ، که خواست نامش فاش نشود، امروز (دوشنبه) اظهار کرد واشنگتن درباره اقدامات بروکسل برای محافظت از شرکت‌های اروپایی در قبال بازگردانده شدن تحریم‌های ضدایرانی آمریکا نگرانی خاصی ندارد.

 

کمیسیون اروپا امروز همزمان با اقدام واشنگتن در بازگرداندن تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه تهران، در بیانیه‌ای اعلام کرد قانون مسدودکننده را که در حمایت از توافق‌نامه هسته‌ای ایران به روز رسانی شده است، به اجرا می‌گذارد.

 

قانون مسدود کننده اتحادیه اروپا برای نخستین بار سال 1996 میلادی با هدف مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه لیبی و کوبا و تضمین تجارت شرکت‌های اروپایی با این دو کشور، تصویب شد. بروکسل برای مقابله با تحریم‌های آمریکل علیه ایران و حفاظت از شرکت‌های اروپایی طرف قرارداد با ایران این قانون را به اجرا می‌گذارد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا هشتم ماه مه سال جاری میلادی، ضمن اعلام خروج آمریکا از برجام، اعلام کرد این کشور همه تحریم‌های ضدایرانی را که پس از امضای این توافق لغو شده بودند، باز می‌گرداند. ترامپ امروز نیز با امضای یک فرمان، دستور بازگرداندن مرحله اول تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران را صادر کرد.