به گزارش پارس نیوز، 

عباس بهزاد با اعلام این خبر گفت: واگذاری قسمتی از خدمات عمومی و دولتی به بخش خصوصی از جمله دفاتر پیشخوان خدمات دولت با هدف ارایه خدمات الکترونیک به مردم و همچنین تسریع، تسهیل و تجمیع خدمات عمومی در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا، وظیفه وصول مالیات و صدور گواهی مالیات مشاغل خودرو به دفاتر پیشخوان خدمات دولت برون سپاری شد؛ اما اطلاعات واصله حاکی از وجود مشکلاتی در نحوه عملکرد دفاتر مزبور است.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به گزارش هایی که از تخلفات دفاتر مزبور واصل شده، تصریح کرد: قطع دسترسی (IP) دفاتر متخلف به سامانه مالیات مشاغل خودرویی و پیگیری حقوقی تخلفات یادشده به طور جدی در دست اقدام است.

بهزاد در بخشی از سخنان خود از اعمال مجازات در ارتکاب جرایم مالیاتی موضوع ماده ۲۷۴ ق. م. م بر اساس قسمت اخیر ماده ۲۷۶ قانون مزبور علیه متصدیان دفاتر پیشخوان که مرتکب تخلف و یا جرایم مالیاتی حسب مورد گردیده اند، خبر داد.

وی به متصدیان دفاتر پیشخوان هشدار داد که نسبت به فرآیند صدور مفاصا حساب مشاغل خودرویی از حیث کسب اطمینان از صحت و اصالت اسناد و مدارک دریافتی از مودیان و لزوم حفظ و مراقبت از دسترسی افراد غیر‌مجاز به سامانه مربوطه، مسئولیت تام دارند.

دادستان انتظامی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خاتمه سخنان خود از صاحبان مشاغل خودرو درخواست کرد در صورت مواجهه با موارد نقض قانون یا بروز تخلف در دفاتر پیشخوان دولت، موارد را به دادستانی انتظامی مالیاتی به شماره تلفن ۳۹۹۰۳۵۴۴ و یا شماره تلفن مرکز ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور به شماره ۱۵۲۶ اطلاع دهند.